Key West!

Japp, nu sitter vi och drinkar utanför hotell rummet. Fan va bra man har det ibland. Önskar att jag hade haft tillräckligt många hjärnceller att komma ihåg att ta med mig kamerasladden till datorn. Jag har massa bilder på kameran men inget sätt att få över dem till bloggen. Ni får stå ut ett tag till utan bilder.

Det är typ 25 grader i skuggan (och då är klockan halv 7), solen lyser fortfarande och vi har tagit oss varsin Marghuerita. Vi gör oss iordning i omgångar och ska snart gå ner till "main street" för en smaskig middag. Såg några söta små affärer där tidigare så lite shopping ska vi se om vi kan klämma in också. Det brukar ju inte vara något problem. 

På vägen hit stannade vi vid en strand och fick oss lite solning och bad. Det var egentligen inte någon som badade men det låter bättre att säga sola och bada. Som en enhet lixom. Det coolaste var nog ändå att komma längst ner på södra udden där Atlanten möter Mexikanska golfen (tror att det stämmer). Det var som att se två olika världar mötas. Bokstavligt talat. På ena sidan var vattnet "normal" färgat och på andra sidan var det turkost och fint. Det var som om någon hade dragit en linje rakt  i mellan. Naturens under....

Nää nu har jag inte tid att sitta här, kvällen väntar och gubbarna hälsar.

Kärlek


P.s vill bara säga att jag absolut läser alla kommentarer och att de värmer mer än Florida solen. Och det säger inte lite. tack!


Kommentarer
Postat av: Marianne & Kjell

Hej, Key West är inte att leka med! Missa inte en tur med Conch Train, ett besök på Ernest Hemingway- museet med bl.a. de speciella katterna, 907 Whitehead St. öppet 9-5, ett besök på Sloppy Joe´s bar, 201 Duval St. och på piren, där alla människor och gycklare finns vid den fantastiska solnedgången. Enjoy. Hugs.

2008-03-28 @ 01:12:09
Postat av: Liza

Hej Love. Såklart ska du och jag dricka vin tillsammans när du kommer hit.
Måster erkänna en sak jag har aldrig druckit Marghuerita men alltid velat så det får blir din första drink till min när du kommit hem..hihi =P

Puusss

2008-03-28 @ 01:31:10
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Nina

Jisses, vad härligt det låter! Jag har precis läst och tittat på bilder i Christophers senaste inlägg i resdagboken och hans liv verkar inte heller göra speciellt ont. Ni har det nästen för bra (Avundsjuk? Ja!!) men njut av livet, det gäller att ladda för svårare tillfällen. Sola lite för oss också och ta gärna en drink eller två! Nu ska Peter och jag snart ivär till en bar högt upp i ett hotell för att ta en drink och då kan vi ju skåla med er!! det är ju inte så långt mellan Florida och London så ni märker nog när vi klirra våra glas ihop. Kramar till er alla

2008-03-28 @ 16:23:49

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0