Fotografi!

Vill börja med att säga välkommen till bloggvärlden, syster yster. Ska dock inte avslöja dig mer än så här förtillfället. Det är upp till dig när vi tar det public!

Syster är förövrigt en väldigt duktig fotograf. Hon är tyvärr inte professionell än, men som amatör är hon grym. Vi har filat lite på att hon ska komma hit, semestra, fota och njuta av livet här med mig. Och om hon någonsin behöver en modell till sina bilder har hon ju en syster som gladeligen ställer upp! (menar såklart mig själv)

En annan fotograf som inspirerar och utmanar är New York baserade porträtt fotografen Anne Leibovitz. Hon är världskänd och erkänd för såväl sina kändisbilder som sina "stripped down"- nakna bilder på folk i vardagen, med sceneries från gatorna i San Fransisco, hyddor i Kenya och cafén i Italien.

          

 


Vill även erkänna att jag alltid har haft (och fortfarande har) en hemlig dröm att en dag kunna försörja mig på att fotografera. Jag avundar folk som kan ta bra fotografier och se de vinklar i världen som ingen annan ser. Jag försöker att alltid ha kameran med mig på mina äventyr och fånga det jag gör/ser, även om min hjärna ofta är occuperad med annat. Jag bollar många drömmar och planer just nu och vad framtiden håller för mig ska bli spännande att se.   
 


Kommentarer
Postat av: göran

Det var ett program om
henne i helgen, som jag dessvärre inte hann se, men hon är grymt duktig.
Jag håller med dig om att bra fotografer "bara hittar" bra tillfällen att skjuta av några bilder, medan man själv extremt sällan (eller aldrig) får något bra tillfälle, orättvist!?

2008-03-03 @ 08:46:05
Postat av: Jessica

Tack för de fina orden ;) nä är ju verkligen inget proffs, men de som är det jobbar stenhårt vad jag förstår.. de kan ligga i skogen i åtta timmar för att fota en fågel eller gå upp kl 4 på morgonen för att få en snygg bild i gryningen
en riktigt bra bild tas ju inte genom bilrutan på väg upp till fjällen precis, som man kanske skulle önska.. sen var det ju det här med kameran..

2008-03-03 @ 15:13:58

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0