FN, Sol och shopping!

Idag vill jag börja med att hylla och hissa min kära farbror G. Vilken tapper kämpe! Tack!

Fint vår väder fick klassen att ta sig ut och prommenera hela 5 kvarter till FN byggnaden och de maffiga husen runt omkring. Det är lite svårt att fatta att innanför stängslet gäller inte amerikanska lagar och regler utan det är "internationell mark" som vår lärare så fint förklarade. Jaha, och va f*n betyder det? Finns det internationella lagar och regler då eller? Förbannar mig själv att jag glömde kameran hemma just idag. Det hade varit roligt att visa er FN huset och det fina vädret.

Jag har även haft en väldigt bra dag när det gäller mina prestationer i skolan. Men för att inte gå in för långt på det nöjer jag mig med att säga att jag är väldigt nöjd. Jag är bäst, ingen protest skulle man också kunna säga.

Med tankarna på mina framgångar i skolan stannade jag faktiskt i några butiker på vägen hem för det tyckte jag att jag förtjänade. Jag kom hem med en snor tajt, kort, svart kjol och ett par underbara skor.
Är dom inte ljuvliga så säg?

image97


 

Kommentarer
Postat av: Mumin

...killer shoes..wow..professor,keep Smillan faaar away from them...saw a one liner from you a few comments back..wonders never cease...and J..there's a very, old movie, North by North West,with Cary Grant(sigh)and Ewa Marie Saint, that is very good, and part of it took place in the FN..and as for the nominations and elections..after the last two bungled ones by the byrocrats in charge, putting somebody in the White House, that was not the peoples choise, nor won by actual people vote...how can you expect people today to have any interst in it...it's so bogus,and specially this year with a white woman AND a black man facing each other...and with a surging dark skinned population in the country,and more men than women...but to end it all...no matter who gets in...they will have one helluva job cleaning up after asshole Bush...and most likely will fail...but blaimed they will be for it...no matter what..but that's just my opinion....and now another blog to follow...man what are you guys doing to us...I can barely follow one,well two actually, as I do little sidstickare to Liza with a Z's blog also...but I'll try...and Göran..what will it take to pry your e-mail address from one of those women folk up in the North...but sent to my e-mail address, not this open forum..I am sitting on your price...and it's a killer...no,not shoes...
I also efterlyser K&M...where are you...???
and this past sunday, the girls and I discoverd an other island outside Marblehead here, that we could walk out to in low tide...quite an adventure when you are 3,7 and 9...so now plans are in the makings of several more trips out, and maybe by rowboat come summer...and today Mia and I made a heavenly beef stew...another thing to crow about when you are only 3...and walked the dogs...Mia is getting really good at handling Tucker..and as I only have two dogs and three grand children there's always a battle as to who gets to hold who...so if you ever see in your local news paper a little article of a crazy old woman with three girls, two dogs and a kitchen timer ,spotted walking the streets of Marbleehad..you know who...and Josse you know you are always welcome, but maybe better wait until the weather gets better...and after your Florida trip...so you can really rub it in so to speak...hi hi hi..

2008-03-04 @ 00:58:13
Postat av: Marianne & Kjell

Justa pjuck och den lilla svarta är ju aldrig fel.

2008-03-04 @ 01:00:07
Postat av: mumin ...igen

...det är väl för jävligt..man bara blundar o så missar man dessa SMÅ enradare från de andra pensionärerna...I at least can use my grand children baby sitting as a good excuse...what's yours...sorry,just kidding..I miss you guys...
Jätte Kram

2008-03-04 @ 01:08:58
Postat av: Göran

Va ere om nu rå!!? Dissade du mig eller!? Om inte, så är nog Lotta en större kämpe, då hon, utöver allt man har att göra, behöver stå ut med mig också!!!
Faaan!! (förlåt mitt utbrott!) jag har inte tid att varken läsa eller svara på ett vettigare sätt just nu!!! Grabbarna är i verkstaden och törs f-n lämna dom där själva mer än några minuter!!!! Vad som helst kan hända, TRO MIG!!!
Jag ska läsa och besvara bättre sedan och jag ska även in på min blogg och svara och skriva nått nytt, jag tror att Mumin behöver en avhyvling!!!??? De där amerikanerna tror nog att de är nått!!!???
Ship o´hoj!

2008-03-04 @ 10:39:04
Postat av: Liza

Very niice ;) Perfekt att ha i garderoben om det krisar =P

Pusss

2008-03-04 @ 18:28:14
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Mumin once again..

...Liza with a Z..you got it totally wrong.....in garderoben for sure..but what a weapon... should somebody dare to brake in...
...and herr professor...what ARE you warbling about???....

2008-03-04 @ 21:21:37
Postat av: Liza

Mumin: nope I stick to what I said.
I believe guns are no good in any way.. :)

2008-03-04 @ 21:37:47
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: me mumin ...igen

...ooops..aren't we talking about those killer
shoes...??????????????????????

2008-03-04 @ 21:48:31
Postat av: Jossan

Göran: jag vet inte om aj förljer med i ditt babbblande så du får gärna förklara dig... jag ville bara ge dig en komplimang...
Liza+ Mumin: skorna är framför allt sköna och killer snygga, och som liza sa, bra att ha i garderoben. de kan piffa upp en tråkig, gamal outfit. Men som mumin sa så kan man även använda dem som vapen och man skulle behöva :)

2008-03-04 @ 21:54:23
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: mumins last ...but just for today..

...Josse, me thinks it's me the professor is after..gamla män have short stubiner..he he he..of course I could be totally wrong...and oy vey.. he just lost it...double he he he...and there I wrote a wonderful "Ode to Smillan" on his blog...watch it or I take it back...and now back to my second shift of babysitting...Nina and the girls are checking out a family fencing program tonight...leaving Mia and mormor to snuggle at home...until tomorrow..

2008-03-04 @ 22:44:00
Postat av: Göran

Förlåt J, jag trodde kanske att du var ironisk!?
Sorry eller som Mumin skriver ooops... Tack så mycket, den tar jag gärna innanför "västen"!! Den värmde gött!
Mumin, I´m NOT thinking about being "as good as you" my reason is that it´s plain simple fun to write.
Now if you´ll exuse me, I´m going to write some words for the sponsor of logowoll.
Kram på er alla!

2008-03-04 @ 23:14:50

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0