Snorkråka och halsont...

Japp, det stämmer. Hur kul är det att bli sjuk precis exakt nu när jag är hemma på besök? Kände mig frisk och bra imorse innan jag begav mig till stan men under dagen kröp det halsonda fram och nu så här på kvällskvisten så är jag täppt i nästan, snorar och sväljer försiktigt. Eller jag skulle helst låta bli att svälja om jag fick men så kul ska vi inte ha det och näsdroppar är något som jag sedan länge har bojkottat. För det första smakar det skit och för det andra så hjälper det typ inte. En vän till mig blev beroende av det så jag håller mig borta från den lilla sprayen.
 
Vad jag inte f¨örstår dock är varför den här nedrans förkylningen måste komma precis just nu. Jag blir nästan aldrig sjuk, men när jag väl blir det är det ju inte direkt lägligt. Hela våren har jag kunnat ta emot detta, men nu när jag har som mest att göra med inbokade saker 24 timmar om dygnet, ja då är det klart att det ska komma. Detta tillhör saker-som-ska-jävlas-kategorien. Ja ja, istället för att klaga kanske jag ska ta och dricka lite c-vitamin och sen krypa ner i sängen. Veckan jag har framför mig kommer om möjligt att bli ännu mer busy än den förra. Idag har jag shoppat loss med lill syster och imorgon ska jag besöka min frisör. Får se om det kanske blir en före-och-efter featuring här på bloggen. Det beros ilite på om förkylningen brytit ut så pass hårt under natten att jag inte orkar, utan endast orkar ligga i sängen, äta godis och tycka allmänt synd om mig själv. Men som sagt, det får vi se imorgon.

Nu väntar sängen, sömn och drömmar.

Kram och kram!

P.S kan förkylningen bero på att jag har tränat så regelbundet under våren och nu här hemma i Sthlm inte tränar alls och det är därför kroppen reagerar? En liten tanke bara... D.S 


Kommentarer
Postat av: Görang

Kan så vara, men det kan också vara att du, trots att DU bokat in en massa, har en kropp som säger åt dig att du NU är ledig och tillåter sjukdomen att bryta ut!!??

Hur många gånger bryter inte en sjukdom ut precis just när det är lov eller helg!!?? Antagligen för att kroppen fungerar så, dvs. den håller inne med det för att du ska klara av det du bestämt dig för att göra och då menar jag jobb och inte lyxlirar-grejer (som att träffa kompisar mm.)!!?? Lyx.. ja, du förstår vad jag menar... inte så LIVS-viktiga saker som en utbildning eller så...

Du, krya på dig och håll dig botra från El Ninjo professore, alltså snorisen om du är sjuk!!



Kram

Fabbo G

2008-07-01 @ 06:20:46
Postat av: kusse malin

Hej kusin vitamin........hahaha.....visst var jag rolig. Tusan va kul att du äntligen är här. Sorry att jag inte hört av mig. Jag och barnen har varit fast uppe i norrland och min mobbe fungerade ej.....PANIK!!! Trist att du skulle gå och bli sjuk, men som El Professore sa, så kan det vara en reaktion på att du nu slappnar av och brukar dessa baskelusker gärna dyka upp.



Det skulle vara kul om vi kunde träffas en snabbis, bara så man får känna lite på dig och veta att du verkligen är riktig. Men jag förstår om du inte hinner. Men om vi bara kan prata på telefon så räcker det, skulle liksom vilja höra din röst.

Jag har ett nytt nr: 0700467249



Massor med kramar

Massor med kramar

2008-07-01 @ 08:39:24
Postat av: Jossan

El Professore: det har jag faktiskt inte tänkt på, men det kanju verligen stämma. Det ligger i alla fall något i det du säger. Klart att jag lyssnar på min kropp när den säger ifrån men jag kanske bara lyssnar med ena örat nu när jag är här i Sthlm. här ska inte hållas bort fån någon, kanske att jag låter bli att pussa på honom, men jag kan inte lova något!

mailn: hörde att ni var på landet så jag väntade att du skulle höra av dig. Vi ska väl allihop till Carin och Arne på fika ivkäll så vi får träffas. Ni kommer väl hoppas jag? Vore så kul och mysigt att träffa er.

Jag ringer kanske lite senare.

Kram

2008-07-01 @ 09:13:27
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Mumin

....see, see..there you have it...what did I say...try as hard as one might, it is almost impossible to fit "hela tjocka släkten in" when one only has a couuple of weeks,specially sommartid, when every Swede runs around like a chicken with a cut of head, trying to fit everything in on their vacation...hither and

yonder...and yes it is a little bit of envy you read into that, as we over here do not even know what a vacation is..jävla Americaner....



...anyway, soon you'll be back here, and let me warn you...wet- blanket- humidity -weather, the worst...and aparently we are in for a long forecast of same all...



...now what El Professore says is so true...every time I headed over to visit Nina, I got do damn sick it was not funny...it really seems as ones body says.."hey..we can let go now, we are on vacation"...

...and back in those days I did not know about the incredible healing power of Hydrogen Peroxide Solution, a really good first aid antiseptic(in Swedish it is Vätesuperoxid)...

..please do get some darling, it really really works, and specially warm it just a little in the micro, but very little 3 secs.or so, and gargle, AND do not dilute it...of course you do not swallow it...

I use it daily while brushing my teeth, and I gargle with it,no sugar, and it works also well on keeping your teeth white without all those modern things, full of chemicals...also it is so cheap...and if you want to get a few blonds slingor here and there in your hair, it works on that too, and you can control it, sort of like lemonjuice from a fresh lemon, and then the sun..

...anyway, what do you have to loose...Liza with a Z did not take my advise me thinks...and she of all people should, as she keeps getting halsfluss titt o tätt...



...another thought, I lauged at your comment on listening only with one ear...you ,Thea and Mia, are definitely related...only they frquently loose both their ears...it has become a habit of Mia now,to actually put her hands up to her ears to check,when I ask her if she lost her ears..... and then she calls out.."no mormor, they are there"...kids are for funny at times...



Good Natt lilla Josse!Eller Good Morning!



2008-07-01 @ 10:21:15
Postat av: Görang

It´s much better to have just a little blended or single malted every evening, that should do it, so I´ve heard!!??

Prof.

2008-07-01 @ 15:22:45
Postat av: kusse malin

Sollan du är bara för rolig, men jag håller med dig ang. Thea och Mia. Det är lustigt att dom tappar sina öron hela tiden. När växer dom ut för att stanna.......jag vill veta så att jag kan räkna ner.



Sorry kusse att jag inte såg att ni skulle upp till mamma och Arne tidigare, synd att du inte ringde.

Jag hoppas att vi kanske kan stråla samman om så bara för en minut.

Ring mig gärna när och om du får tid.

Jag saknar att höra om dina olika äventyr, sånt som inte kanske är för allas öron......... ler



Massor med kramar

2008-07-01 @ 19:21:17
Postat av: Rille

The best medicine back in the wild west was whiskey.....



Don´t change old habits:)

2008-07-01 @ 21:20:46
Postat av: Görang

Det var ju det jag skrev, ju... eller vade trodde ni att blended och single malted var/är!!??

Ärthjärna!! (Rille alltså!!)

Du kan ta det med min son, alltså snytingen som du nu vill ge mig!!

Tjing!

2008-07-01 @ 21:46:31
Postat av: Rille

Redan fixat, å du har några till godo me.

2008-07-02 @ 23:48:07

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0