Gimme more!

Känns så konstigt att ju mer tid jag spenderar i Stockholm, desto mindre känner jag att jag längtar tillbaka. Jag vill inte alls flytta hem snart och har inget som drar mig hit. Missförstå mig inte alla släktingar och vänner, men den stora, vida världen lockar så mycket mer just nu. Det känns både positivt och skrämmande att inse vart man hör hemma (eller vart man inte hör hemma) men jag mår så bra som det är.

Idag har jag klarat av några tråkiga men ack så nödvändiga läkarbesök. Passar på att klämma i det nu när jag ändå är här med tanke på att det både är billigare och "säkrare" i Sverige. Klart att det är säkert i Nevvan också men här känner jag ju de olika doktorerna som ska undersöka mig och det är ju alltid tryggt. Allt var bra och jag kan åka tillbaka till Staterna utan några smittsamma plågor.

Har även hunnit luncha med mamma och lillsyster på Fältis. Trevlig lunch i solen följt av lite shopping och sen en prommis. Inte illa va? Nu ska vi snart börja förbereda maten, ladda inför kvällens match och sen kolla på gamla filmer som Sunes jul och Nile City. Bättre kvällsplaner få man leta efter. Oj, nej men trot eller ej, nu kommer hon precis in i rummet och annonserar att vi ska baka rabarberpaj till efterrätt. Kvällen kunde visst bli bättre och nu känns den fulländad. Nu mår jag prima!

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Rille

Tjena bruden, välkommen hem. Ska hämta jakob på bromma imorgon. Sen blir det hem till maja, vi kanske ses där...........



hej hej

2008-06-25 @ 18:53:49
Postat av: Mumin

...first and mui importante..you MUST learn how to bake a rabarber paj, so you can make one here when you come to visit...snålvattnet rinner redan...yum yum...



...second..guess I was wrong, thank goodness you are only staying a few weeks...guess after all your very busy life stile inn NY, Stockholm and Sweden seems pretty tame after all...also the first time I returned back to Sweden and Finland, I had been away 4 years, and really really missed my family...

...times are certainly different these days, both with travel, e+mail, phones and chats and what not, plus family and friends skips over the now so very small puddle we call The Atlantic Ocean...40 years ago, it was indeed an ocean...and pretty big at that...



...and third, please please do not forget my wish list...coffee and grönsaksbuljong i cuber...shop early...



...enjoy enjoy..

Kram.

2008-06-26 @ 04:21:42
Postat av: Jossan

Rille: klart vi ses, ska bli kul att träffa alla igen.

Mumin: I think I know how to bake the paj so prepare your self for some a class cooking when I get back :)

I know it's weird me not missing sweden but missing NY. like you said, it think it has a lot to do with us being able to contact eachother in more ways now with e-mails and such... thank good for technology! :)

oh right, to be honest, I'd already forgotten about that :)

will buy it today or maybe tomorrow!

2008-06-26 @ 10:53:55
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0