Weekend trip coming up!



Japp, då var det klart. Jag ska upp till Boston och underbara Marblehead i helgen för att vila upp mig efter den slitsamma Sverige semestern. Har även en del svenska produkter som är önskade av en viss Mumin. Ska bli skönt att bara ligga på stranden, slappa och ha kul. Ska även kolla om jag kanske kan söka ett litet extra jobb där under sommaren, typ ett varannan helg gig eller något skulle passa bra, men vi får se hur det blir med den saken.

Ska passa på att njuta av lugnet som är i början på varje termin innan allt har kommit igång på riktigt. Ska även passa på att träna upp mig lite (typ springa och simma) då minisemester blev allt annat än mini :) Vore ju inte helt fel med en ny insiprerande tränings outfit men det kan jag ju glömma när man har fjortontusen böcker att köpa som alla kostar flera hundra kronor. Åh well, hoppas verkligen att jag får ett välbetalt jobb efter utbildningen så att jag kan se tillbaka på mina studiedagar och le.

Nu gymmet, bokaffären och senare en kvällsklass.
Tills vidare...

Kommentarer
Postat av: Görang

Hoppas du, oavsett betalning i form av lön, kommer att ha nytta av och se tillbaka på din studietid med tillförsikt och tänka på hur bra du faktiskt hade det och hur väl du lyckades med allt från studier till val av kurser och skolor/utbildningsplatser!!??

Pengar är inte allt min kära, då hade jag nog funderat på huruvida ett liv som lärare var något att verkligen vilja vara eller ej!!??



Kram

Göran

2008-07-08 @ 21:52:33
Postat av: Liza

åh va kul. Ta en bild så jag får se dig i den utstyrseln :D



God natt godmiddag god morgon.. ;)

2008-07-08 @ 23:26:30
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Mumin

...so so looking forward to see you, my little Diva...and of course the coffee too...hi hi hi...



...still unbearable hot here, so make sure you do not forget the following items...

...bathing suit...

...camera...

...sunscreen...



...also some kind of ear plugs, as the windows are now wide open, and the noises from the street, annoying to say the least...

...do not bring towels and such..plenty here...



...also as I mentioned before, Molly Brown ,the cat, is now staying with me, so hopefully you are not allergic to cats...?????

...but if so... I can keep her locked in my bedroom...so it should not be a problem...



...can't think of anything else...I'll meet you at the usual spot..just look for my car...and if you call when you pass Framingham, I can time it pretty close to your arrival in Boston...

Welcome!

Hugs!

2008-07-09 @ 02:45:40
Postat av: Jossan

Göran: Jag vet det du säger och du har så himla rätt i det. Tyvärr är det så att mycket i mitt liv just nu lätt blir en penga fråga och bristen på det, speciellt som fattig student. Men det är bra att du påminner mig, tar ner mig på jorden och får mig att tänka till. Tack! Och jag har (och gör fortfarande) tänkt på att bli lärare, så det är inte all about the money, mer överlevnad!



Liza: Hihi det skulle jag faktiskt kunna göra. Bra tänkning! :P



Mumin: Haha if I now you like I think I do, you're probably more looking forward to the coffee.

check

check

check

will make sure to pack all that. I'll call you to see if there are other things on the menu.

Okej, Framingham, I think i could do that!

See you soon!

2008-07-09 @ 03:43:50
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Farmor

Jag blir så sugen att komma över när du pratar om att bada o sola,men det är för dyrt just nu,få se lite senare.

När har Mumin skaffat katt o hur går det med hundarna.

Vad tråkigt att du skulle behöva utstå tullmännens behandling, dom kände sig nog så biffiga som kunde sätta sig på en liten tös,som kanske inte kunde försvara sig.Men nu vet du till nästa gång.

Kramar till er båda.

2008-07-09 @ 09:18:07
Postat av: Jossan

Hej farmor!

Jag förstår att du är sugen på att komma hit, vi vill inget hellre än att du kommer men vi vet också att det är jätte dyrt så det får bli någon gång i framtiden.

Jag tror inte att Mumin har skaffat katt, om jag förstod det rätt så tar hon bara hand om den. men jag tror att det går bra. kram på dig och hälsa alla (speciellt barnen: thea, juila, elias)

2008-07-09 @ 12:45:13
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Rille

Hej kusse,

Snacka om välkomnande tillbaks. blä,



Hoppas du får det bra hos mumin (och det får du ju). Ska försöka börja spara för tre flygbiljetter över till er. Det lär ju ta ett tag men du sa ju att du skulle försöka fixa jobb där efter skolan. så vi får se när pappa rillster kan hala fram lite klinkanischer till en liten reise.

In the meen time stay sharp as a knife.



puss puss



PS. puss till mumin oxå

2008-07-09 @ 22:11:39
Postat av: Görang

Hur mycket har inte han fåttg i sig!!??

Själv e´jag lika nyter som, som som Rillster!!

Kram

2008-07-11 @ 00:13:42
Postat av: Jossan

Haha tror inte ha har fått i sig något särskilt, det är bara så han uttrycker sig, och jag älskar det (och fattar det, tro det eller ej)

jag är också nykter, tror jag. fast vi har druckigt lite vin till maten så helt opåverkad är jag ju inte.

kram

2008-07-11 @ 02:01:45
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0