Sommar frasch!



Ah vad jag onskar att jag sag ut sa har idag. Svalt, skont, enkelt och jakligt snyggt.
Ray Bans, AA linne, Levi's shorts och Bakers skor! Less is definately more, don't you think?
Som ni kanske redan har listat ut sa ar det varmare an nagonsin idag och hettan tar kal pa mig. Kan inte ta ett steg utan att klibba, svettas och falla ihop pa marken. Vill bara aka langt har ifran till en strand far far away. Drommer mig bort upp till Boston. Kan nog latt bli en tripp dit till nasta helg.

Horde att det aven var fint vader hemma. Kul for er, hoppas att ni nu tar vara pa de fina dagarn. Annars kan ni ju alltid komma hit och halsa pa. Har finns det varme sa det (verkligen) racker och blir over!
Ska jag skicka lite till er?

Nu sitter jag hemma hos Uncle Geoff, ska bli bjuden pa lunch och njuter av kylan (!) fran hans AC. Ganska sa nice!

Puss & kram! 

Kommentarer
Postat av: Liza

haha sweetie his allredy mine =P hahaha

2008-07-20 @ 22:25:58
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Liza

haha vi får väl se =P men om du mot förmodan skulle hinna före...spara lite till mig =P

2008-07-20 @ 23:49:00
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Mumin

...once again I really really really have to quote a line from that famous movie,"The Wizard of Oz"...well at least famous over here, and the scene is where the wicked witch of the East gets water on her and she starts screaming..."I'm melting..I'm melting"...and no I am no witch, but I to am melting for sure...soon but a little pool of water will remain of what was once me,Mumin...

...much like you El Diva,so there will be just two very small puddles left soon, one in NY, the other up here in Marblehead...do I hear any symphathetic comments yet...oh and of course you can come up, anytime, and hopefully this time you actually anchor yourself to a chair at the beach..oh yeah, well of course you have to do your fishing also...but in the early evening when it has cooled down a bit...if it ever does...

...today we actually got some thunder showers, and I laughed out aloud, when I read your mormors scenario with dynor,kofta and the never far away rain which is so part of the Swedish summer...and always seems to time it just right, as one finally sits down with all the stuff one needs..."oh yes I remember it well".....as Maurice Chevalier sings...

...and today at work I had sort of a similar scen taking place...omly it was windows and doors I had to close and open, close and open, on all three floors...flåsade som den bästa flodhäst,upp och ner, upp och ner,hey lilla My no nasty comments please, you hear... and well by the time I left for the day...smelled like one too...ugh...

and now I am invited to partake of burgers and hot dogs next door...just enough energy left to drag myself out there...

Here's wishing for cool days...oh..and good fishing...



2008-07-21 @ 01:56:45
Postat av: Liza

haha jaa absolut :D :P

2008-07-21 @ 10:20:45
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Jossan

Dear Mumin.

I will probably not come up this weekend but maybe next. There's just too much to do :( I miss you though!

It seems as if the worst heatwave have finally passed and it's a bit cooler today, to my delight as I'm sure you can imagine.

Haha I also hope to go fishing soon, if not then I might have to do it here. There's a firestation close to where I live and I might have to pay it a visit soon :)

I'll call you soon when the worst of the worst settles down in school!

Love!



2008-07-21 @ 16:13:06
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Görang

Hi!

We´ve just gotten home and we would kill for some warm and sunny weather!!

Varannandagsväder!!!

Nu e´vi hemma och solen skiner och det är faktiskt ganska varmt!!??

Vi hörs!

Göran

2008-07-21 @ 17:21:41
Postat av: Jessica

Kommer mer än gärna och hälsar på! Idag har det ösregnat i Stockholm, sådär mycket så att att tanterna fick bära sina stakars taxar för att de skulle spolas bort av vattenmassorna annars, säkert något som pappa och mia beställt för att deras trädgård inte ska torka ut medans de är borta ;) puss

2008-07-21 @ 18:26:03
Postat av: Jossan

Välkomna hem fam Woll!

Hoppas eran vistelse på Öland har varit bra, vilket jag tror eftersom man alltid har det bra där :)

Jag ska se om jag kan skicka lite värme till er. Kram!

Jessica: Haha stackars taxar. Kan du inte hyra en flakmoppe och rädda dem? Bli dagen hjälte typ!

Aaa kan tro att de blir glada, de brukar bli glada för underliga saker som ingen annan bryr dig om :)

Puss

2008-07-21 @ 23:43:15
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0