Tell your story!

Idag har inte hänt mycket. Jag har latat mig på altanen, i hängmattan och i soffan. Mycket bokläsande har det blivit mellan tupplurarna och den lilla joggingturen jag ändå lyckades komma ut på. Väldigt bekväm dag med andra ord. Varken mer eller mindre än så.

Vad jag dock har kommit fram till är att jag ska få Mumin att skriva en bok, typ sina memoarer. Hon har länge sagt att hon en dag skulle vilja göra det och idag kom det för mig att puscha på henne att faktiskt göra det nu. Det är perfekt. Hon har tid och hon har mig. Jag kanske inte vet så mycket om bokskrivande men jag vet att hon är en underbar storyteller och att hon har varit med om saker samt träffat folk som vi bara kan drömma om. Hon har mycket att berätta och jag ska minsan uppmuntar henne så gott jag kan. Vi får se om hon nappar på det och om det kan bli något. av det hela Fortsättning kommer definitivt att följa...

Morgondagen kommer förmodligen att se likanade ut som denna dag så jag kommer förmodligen att rapportera tillbaka i NY. Back to realit, back to school!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Gör det,för hon har varit med om mycket sedan hon reste iväg.Mycket har hon nog förträngt precis som Nina som tycker att mamma har uppfostrat dåde barnen olika o hon kan inte släppa det,lika är det med Mumin,som alltid har tyckt att jag har varit favorit, fast jag inte ens var hemma,men en spännande bok skulle det nog bli.

Här är allt bra med lite regn o sol för det mästa.

Ha det bra.

2008-07-13 @ 09:13:41
Postat av: Görang

Ha det bra och fortsätt peppa gamm-tanten!!

Kram

Göran

2008-07-13 @ 13:17:22
Postat av: Jossan

haha jag ska se vad jag kan klämma ur henne... ha det bra där hemma!

kram

2008-07-13 @ 16:50:45
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0