Lata dagar i solen...



... är precis vad jag vill ha. Och tack vare mitt underbara schema så kan jag nu ha det i och med mina 4 dagars helger. Verkligen skönt med tanke på att jag ändå måste plugga på sommaren.
Idag har jag alltså legat i parken hela dagen. Lika varmt, kladdigt och svettigt som vanlig. Men klämmde ändå 5 timmar i solen tack vare en god bok, flera vattenflaskor och bra solglasögon. Märkte knappt av hettan där ett tag tack vare att jag var så uppslukad av boken. Det blir definitivt en favorit i repris imorgon, fast då med baksida-solning (inte min favvo). Idag har jag lixom glömt bort att vända på mig så jag ser typ ut som på bilden ovan, fast med fram och baksiga. Nja, inte riktigt kanske men det är fasligt vad snabbt det går för brännan att försvinna när man inte underhåller den. 

Annars hände ringet särskillt. Lika lat som jag är på dagarna, lika trött blir jag ändå på kvällarna så ikväll blir det nog en tv-kväll för ovanlighetens skull. Kanske skulle palla mig ut och springa men det är så nedrans varmt att jag inte har bestämmt mig än. Och inte nog med det så ska det tydligen bli 33 grader varmt, strålande sol och väldigt fuktigt imorgon. Låter det bra eller?

Hur är vädret hemma? Svensk sommar?

Kommentarer
Postat av: Jessica

vädret är inte lika generöst här i Sverige direkt, när jag vaknar kl 5 på morgonen är det alltid strålande sol sen lagom tills jag går upp vid 9-10 har det rullat in moln på himlen och så resten av dagen är det så där retsamt, moln-sol väder med inte allt för ljumma vindar och så mitt i alltihopa så kommer det en skvätt regn ibland, tempraturen ligger på 20-24 grader. avis? :)

2008-07-18 @ 18:07:34
Postat av: Peter

Ser ut på bilden som om du behöver sola högra halvan i morgon!

Hos oss blir solbrännan jämn och fin, skillnaden mellan det vinters bleksiktiga och sommarens nötbruna kan för en utomstående verka subtil men vi njuter i alla fall. Dagarna är i alla fall längre och det är is och myggfritt. Snart är den stora vaken över och det är dags att ta fram dubbarba igen.

Nej fullt så illa är det inte. Vi njter i fulla drag av semester och långa lediga dagar. I morgon bär det av mot Danmark. Hvergang på dig!

Kram Peter

2008-07-18 @ 22:16:31
Postat av: mormor

vädret är som en vanlig svensk sommar, ut med dynorna på balkongen sedan fort ut själv, aj då lite svalt in snabbt ta på kofta sen var de dags och hämta in dynerna (regnar) av med koftan och så där håller det på.

Att läsa är ingen dum sysselsättning när det regnar

Jag har gjort det jag sa att jag skulle göra bara så att du vet.

annars är det ok.

puss och kram









2008-07-18 @ 22:17:54
Postat av: Jossan

Jessica: vädret idag är inget att vara avis på. jag svettas som en galning och man blir knäpp! :) eller ska jag säga knäppare!



Peter: haha hvergang, det minns jag allt! Hoppas ni får det bra i danmark. Hälsa din päron från mig! Och visst ser vi skillad, du får väl en sån där snygg t-shirt bränna??? kram



Mormor: Åhhh tack snälla mormor! Du är världens bästa! Tack snälla!!!! jag skickar ett mail senare. Tack! Det är så mysigt att läsa så det gör jag också mycket!

Kram på dig och ta hand om dig!

2008-07-18 @ 22:37:52
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0