I see sun even though it's raining!


Jag är tillbaka
. Mitt glada, positvia sinne är återställt och jag mår toppen. So what att det regnar lite. Jag har haft en väldigt väldigt bra vecka i skolan och nu väntar en (vad jag hoppas ska bli) lika bra/rolig helg. Har inte jätte mycket inplanerat, en fest, en fika och en prommenad. Men vet ni vad? Det + plugg räcker gott och väl. Så länge jag får vara med mina vänner är jag glad. Och jag kanske till och med har en date... men det är inget jag tänker gå in djupare i.  Solen må gömma sig bakom gråa moln men jag har sol i sinnet!

Kram på er och tack till Mumin för en fin sommar- lista. Jag kommer att bygga på den lite och kanske göra den lite annorlund för att sen läga upp den här på bloggen, men tills dess kan ni njuta av hennes roliga kommentar under det förra inlägget!

Hej hopp tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej tjejen!



Ett litet inlägg i debatten, jag har igentligen inget nytt att komma med men jag måste kommentera Mumin's fina sommar-lista den kan även jag ta till mig. Få se vilka förändringar du gör.

Något nytt har jag "Solen har skinit från en molnfri himmel idag) 25-26 grader skall fortsätta hela veckan ut kanske längre. Jag tror alla har semester för det är dåligt med kommentarer eller!



Jag måste bara tala om att även din gammla mormor har blåsor på två tår, så, så synd om dig var det inte men jag vet orsaken när det gäller mig(skor utan strumpor).

Hoppas du får riktigt kul i helgen ihop med dina vänner (det där med en "date" verkar intressant)

Nej nu får det vara bra för i kväll, jag vill bara till slut säga att det är tur och skönt att veta att du har Mumin att luta dig emot, när alla andra är på andra sidan atlanten.

Kram och puss

Nattugglan mormor







2008-07-23 @ 22:35:11
Postat av: Jossan

Hej mormor!

Det är alltid lika roligt när du letar dig hit. Va härligt för er att ni får ha lite bra väder. Nu är det er tur, annars kanske alla era d-vitaminer tar slut :)



Ja, jag ska nog få de så bra, men man får ju inte roligare än vad man gör sig, eller hur? Tack för det gulliga lilla inlägget och sov nu gott. Visst är det skönt att Mumin finns och jag vet att hon hälsar så gott till er alla! Fast om jag känner henne rätt så kommer hon nog komma med sitt lilla inlägg senare.



Kram på dig älskade mormor!

2008-07-23 @ 22:51:00
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Mumin

...haaa..you know me too well, El Diva..and of course here I am doing my evening rounds, of all the blogs...and I concur with "Mormor"..where have all the Swedes gone...gone to semester paradis, I guess...

...anyway, after reading "Mormors" input, I had a vision of her,Lilla My (by the way where are you)and myself, doing the "list"....now that would be quite a sight...are you up for it next summer ladies...well almost everything..but not the dive from the top trampolin..no no... that's not for old people...maybe from basängkanten..hi hi hi..then we can sing that wonderful old song "Three coins in the Fountain"..but change the words to "Tre rumpor i Vädret"...I leave it to you guys to fill in the rest of the words...

..so you have a revised list in the works...can't wait to see it...

...well and so the summer is over for this week,thunder and lightning and rain, and more rain..and so it will be for the rest of the week..ugh..one is never happy is one...so it's just as good you are not coming up, and also Cathy is in bed with pnumonia poor thing..so no mega Party...I keep telling them not to sleep with an air conditioner on in their bedroom window...but they never listen...they never listen...the bacteria count is much higher in window units for some reason or other...so you my little one, be aware....it's different if one has central air conditioning...

...and to fill you "all" in on the rest of my useless day...did not do a damn thing...exept went to the local liqeur store to purchase Sofia Minis as promised, only to be met by a blank stare and a "Sophia who...what??"...

..and as I did not feel like taking the car out, I trudged back home and had a nice cup of tea instead...what a come down, eh...but tomorrow morning I will pick myself up, head out early and do those errands I put off today, including finding a store that actually knows what I am talking about..so stay tuned...

..and then I have three girls decending on my abode late afternoon for a sleep over...always fun,loud and wild...

Over and out.

Mumin has left the building!

2008-07-24 @ 04:09:19

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0