Bostongurka och jordgubbsmarmelad

Äntligen i Boston. Underbara, ljuvliga Marblehead. Underbara, ljuvliga Mumin. Underbara, ljuvliga väder.

Idag har vi bara tagit det lugnt, på altanen, på stranden, på altanen igen och nu i soffan. Att ta det lugnt tar verkigen musten ur en. Fast jag har ju faktiskt motionerat lite idag också. Cyklade ner till överklass ön Marblehead Neck, sprang runt den och cyklade sedan tillbaka. I solen! men det är så skönt när man är klar. Och jag har en ny plan. Medan jag är ute på mina rundor på den fina ön (bland de gigantiska husen och yacht klubbarna) slog det mig att jag för en gångs skull var på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Jag räknar med att spendera mycket tid i Boston i sommar, och eftersom denna del är fylld med rika snyggingar så är det ju här jag ska hålla till. Vem vet vem jag träffar på. Inte illa pinkat va?

Imorgon blir det nog ytterligare en dag på stranden eftersom vädret ska bli bra. Vill också tillägga och skryta med att jag har badat i havet för första gången i år. Det var avsvalkande (läs kallt) och skönt (läs förfärligt). Jag är ju ingen badkruka heller. Nu ska jag bara kasta upp fötterna i soffan, dricka mitt vin och äta min glass. Livet är allt bra skönt ibland. Speciellt när man inte har några läxor som hänger över en.

Puss och god natt! 


Kommentarer
Postat av: Farmor

det känns väldigt roligt att du också tycker om Marblehead, det är en underbar liten stad som på minner om Borgå i Finland.med smala kullriga gator o väldigt trångt om man har bil.

Vi har haftlite regn några dagar men dom lovar fint i nästa vecka.

I natt halv ett när jag just hade slumrat in så vaknade jag av en explosion som kändes som den var väldigt nära, men det suntes inget o det luktade inget,men på nyheterna sa dom att det kunde vara en jordbävning,för dom hittade inget.

Kramar till er båda.

2008-07-11 @ 09:00:38
Postat av: Rille

Vi hörde den oxå. tydligen på tranholmen mellan lidingö och djursholm så rasade det ner saker från hyllorna.

Idag åker det en helikopter runt ön och massa polis bilar söker av lidingö.



/rickard

2008-07-11 @ 09:12:36
Postat av: RILLE VILL HA IPHONE NU....

Tjena igen, har läst lite trådar på macforumet nu å det verkar vara på G att man kan låsa upp iphone luren i sverige. kostar den 199 dollar med abonnemang? eller hur funkar det där borta?



tjing

2008-07-11 @ 11:06:47
Postat av: Görang

Här i Malmö är allt lugnt och fint, förutom våra barn och Mable (4år) som lever rövare!!

I would love to visit Mumin and maybe we will some day!!??

2008-07-12 @ 00:11:11
Postat av: Jossan

Farmor: Japp, jag har det så bra i den lilla staden. Här kommer jag garanterat att spendera många helger i sommar. Vi tänker på dig och hoppas att du kan komma över till oss snart. Vad läskigt med jordbävning, hoppas ni alla mår bra! Kram!

Rille: Wow det låter inte så festligt... hur stark var den? vet man det? Vet inte exakt vad den kostar här, den kom ju ut igår, men jag ska kolla upp vad som gäller och rapporterar tillbaka så snart jag fattar allt!

Göran: Va bra att höra att alla har det bra. Det har vi med! Klart ni ska komma hit, även om det tar några år. Det är ju alltid bra att ha framtidsplaner, eller hur? Ni skulle gilla det!

Kram

2008-07-12 @ 03:59:21
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0