Studera mera!

Japp då sitter man här igen, med huvudet (och kroppen för den delen) begravd i böckerna. Jag kan inte sluta tänka att jag skulle kunna gjort så mycket mer om jag bara hade några dagar till på mig. Men dessa tankar flyger ut i denna stund. Josephine, du är själv ansvarig för att inte skjuta upp allt till sista minuten. Och där med basta.

På tal om att skjuta upp saker så var det exakt vad jag gjorde igår kväll. Hade planerat att få massa nyttiga saker gjorda och var så nära när telefonen ringde och jag helt plötsligt hade en födelsedagsmiddag att gå på. Hur trevligt som helst. Order in kina mat, vin och trevligt sällskap. Det slår böckerna med hästlängder.

Det här är Carl som vi firade. Underbart gullig kille. Han är förövrigt från Lidingö han med.

 image46

Jag vet att jag måste återvända till texten som väntar, men jag kan inte riktigt förmå mig att börja riktigt än. Måste nog rensa hjärnan innan massa nytt kan få plats. Det görs bäst med bra musik i öronen och att skumläsa denna.

image47

Eller om jag ska vänta med denna tills min paus? Jag har, som varje van student, planerat in pauser i mitt studerande. Jag tror starkt på att man måste ta pauser lite då och då för att informationen ska få en chans att sjunka in. Jag vet vad ni tänker, hur ska hon någonsin kunna ta en paus om hon inte sätter igång. Så pluggtimme nummer 1 börjar nu!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Liza

Kul att hitta någon från L:ön (nya ord är min grej, grym förkortning va =P)
Pauser är grymt, ett måste annars blir man knäpp av all text.

Håller tummarna, nu ska jag gå tillbaka till min egna bok.
Puss

2008-01-29 @ 21:05:49
URL: http://scintilla.blogg.se/
Postat av: carin lindman

det är nog inga problem för dig, jag tror att du kommer att klara detta och komma hem med bravur eller hur?
Du kommer in i pluggandet så småningom så ha roligt först ett tag.
Vi ska till Farmor Maja på Torsdag och fira henne så du vet vi blir några stycken.
kram från din enda faster

2008-01-29 @ 21:32:32
Postat av: Mamsen

Lycka till med skrivningen, det kommer inte vara några problem.
Du är inte den som sätter igång i god tid innan utan i sista minuten men det har varit lyckosamt genom åren.

Puss

2008-01-30 @ 09:31:14
Postat av: Kerstin

Mycket prat om plugg, jag tycker Carl såg bra ut......
Jakob är i Rome och åker skidor i dag,men här hemma är det fortfarande vårlikt.
Kram K

2008-01-30 @ 12:28:36
Postat av: Jossan

1. Carl ser bra ut
2. Nu ska jag snart göra provet
3. Här är det inte vår, inte alls faktiskt
4. Hälsa farmor på torsdag
5. Lycka till Liza

2008-01-30 @ 12:44:54
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Nina

Jag är övertygad om att ditt prov kommer gå bra, det gör ju allt du tar dig för, eller hur? Precis som Liza skriver är pauser otroligt viktiga för att man ska kunna ta in allt man läser så du gör nog rätt i att varva studier med att umgås med trevliga människor (och det gör ju inget om de dessutom ser bra ut, eller hur?). Lycka till!!!!
Kram

2008-01-30 @ 20:37:34

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0