Ovanliga vanligheter!

Det finns 2 saker som jag fortfarande inte har vant mig vid. Om det har ar det "ledande" landet i varlden, borde de da inte har lart sig att hafta ihop sina tidningar vid det har laget? Senast idag glomde jag bort att sidorna inte sitter ihop och vad hander? jo, alla (jag menar verkligen alla) sidor flog ut over golvet pa taget. 7 av 8 borjade fnissa och jag blev sur.

Den andra, otroligt jobbiga grejen ar skatten. Sjalvklart inte sjalva skatten som sadan utan det faktum att de lagger pa sales taxes framme vid kassan. Jag kan sta i ko, halla min vara for $100 och forbereda mig genom att ta fram pengarna, for att sedan finna priset att bli typ $110. Skatten laggs pa i kassan och jag far borja om fran borjan med att rakna pengar. Sur? ja lite! 

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Fialotta!
Nu började jag skratta,tänk att det inte har blivit bättre på 25 år. Då på den tiden sa vi som varit där att vi i Sverige var mer amerikaniserad än de själva.
Men du, vi kanske är alldels för pet noga.
Det är ju tur att de har IKEA så du känner dig hemma
Puss och kram
Mormor

2008-01-16 @ 14:38:20
Postat av: Mumin

....OK, now I must come to the defense of my "new moter land" regarding the news paper blunder...many a relationship has been saved, not by the bell, but by the mere fact, everybody got their part of the paper, at the same time....no need to wait until one was finished reading the sports,(or even worse dissapearing in to the loo, paper and all..UGH!)... when all you wanted was the funnies....soooo, it's definitely a better system...the sales tax on the other hand I agree on totally...but eventually your math side of the brain kicks in, and figures it all out... and I totally agree with "lilla MY"... you Swedes are pendantiska....hang loose little one...hang loose...
Mumin

2008-01-16 @ 15:36:00
Postat av: Filippa

Hallå där, allt bra?
Du har verkligen vart duktig på att uppdatera oss här hemma, jag hinner knappt med =).
Eventen börjar dra i gång på Rival. JAg och Camilla körde vip midddag på senen i Lördags som blev mycket lyckat. Annars saknar jag dig jätte mycket, känns väldigt ensamt utan dig.
Det glädjer mig att det går så bra för dig, blir sjukt res sugen...jag vill också =).
HAr du mobil nr, hem nr???
Speak 2 u soon.
X x x

2008-01-16 @ 19:20:05
Postat av: Peter

Hej Josse,
Härligt att läsa det du berättar om på din blogg. Har noterat att du skriver prickfritt numera ;-)
Häftigt med tidningen, du får väl klamra dig fast lite hårdare nästa gång. Å andra sidan slipper man källsortera metallen.
Hemma har allt gått igång med full fart igen efter vår härliga vecka i din nya stad. Vintern lyser med sin frånvaro ännu så snart känns det som det kan vara med kylan och att vi får lite vårkänning istället. Vintergäcken kikar upp ur gräsmattan och en och annan förvirrad talgoxe gör sig hörd i morgonljuset. Vi har dock inte haft samma värmetopp som du berättade om att ni hade häromdagen. Från -12 till +18 på en vecka det är bra jobbat.
Hoppas att du finner dig tillrätta i din nya bostad också. Kanon att den ligger så nära skolan. Önskar dig all lycka.
Kram
Peter

2008-01-16 @ 21:03:41
Postat av: Jessica

Kolla här syrran
http://www.youtube.com/watch?v=0DEZuwXpP9E
haha!
saknar dig

2008-01-16 @ 21:42:40
Postat av: kusse malin

Hallå vännen!
Dom har antagligen inte kommit på vad man använder häftklammer till =)
Tänker på dig massor!

(elias kan vinka)
kramar

2008-01-17 @ 00:50:35

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0