Engelska

är ju inte mitt första språk och gör det lite knepigare att lista ut alla termer vi har i skolan. Har fått några frågor om hur det är att plugga på ett annat språk men jag tycker inte att det är så farligt. Än så länge är skolan piece of cake. Lätta grejer som vi gjorde i högstadiet och gymnasiet, bara att nu är det på engelska. Ser mig själv som ganska hyfsad på engelska och har därför inte stött på något omöjligt. Än! Nu kan jag se att vi i Sverige har det bra; vi dubbar inte våra tv program och vi lär oss engelska tidigt. Gissa om vi har försprång. Det enda som har varit lite knivigt är att lista ut vissa termer i min Business klass och i min engelska klass. Inget major problem än!

Vi får se hur det blir längre fram. Jag ska vara försiktig med att prata för snabbt, vill ju inte behöva äta upp mina ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0