Sushi in my heart!

Mer turistande. Staten Island färjan, Wall Street, New York Stock Exchange, China town och Little Italy. Lower Manhattan är nu avklarad. Gårdagen var riktigt produktiv. (Jag känner även av det i mina stackars fötter.)

Senare blev det en underbar middag på Koi. Bästa stället i hela stan. Jag är helt såld. En smak upplevelse i exceptionell miljö. Inte mycket att klaga på. Efter maten gick man bara en våning ner till nattklubben för att festa bort sina bekymmer.

Idag blir det shopping. Kanske inte för mig, jag är ju trots allt fattig student, men titta kan man ju alltid. Sen ska vi också försöka hinna med några foto gallerier i Chelsea. I den här staden får man verkligen planera sina dagar väl, det finns ju trots allt bara 24 timmar på ett dygn.


Kommentarer
Postat av: Rille

Tjena igen, på tisdag 19:e ska jag hämta julia hos maja. Jag ska visa henne hur man skriver i din blogg så du får höra från henne med.

Kramish yao

2008-02-17 @ 20:07:34
Postat av: mormor

Jag bara undrar hur många underbara bästa restauranger det finns i NY. Att du råd att äta så fin mat när du bara är en "fattig student"

Det är inte dåligt att få ut och se så mycket på bara några dagar med de enorma avstånd som det är.
Det är tur att det har en skicklig guide med sig.
De får väl betala för fotvård åt dig och ett par nya skor de gamla har väl tagit slut kan man tro eller? ha,ha

Glöm inte plugga, jag vet ännu inte vad skolan heter som du går på. Ett namn please
Kram, kram
Mormor

Sen undrar jag vem MUMIN är

2008-02-17 @ 20:10:26
Postat av: göran

Det är Solweig, Majas syster i Boston!
Jakob gick inte vidare i Talangtävlingen, men han sjöng a´capella (hur säger man?) och gjorde det riktigt bra!
Det var vuxna (dansare 3 st och en 68-åring, samt en kille på ca 14 år som gick vidare. Jakob var inte riktigt nöjd med sitt framträdande och jag håller med honom till viss del. Att gå upp på scenen framför 100-150 personer skulle kunna få mig att tveka, men detta var inte ett av Jakobs problem! Ha rockade fett, men det räckte inte denna gången!

2008-02-17 @ 22:23:15

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0