Politik!

USA är i gungning. Vart man än vänder sig träffas man av politiska nyheter. Allt snurrar runt valet och president kandidaterna. Alla som känner mig vet att jag är den sista att tacka nej till en politisk debatt eller diskussion men nu börjar det bli lite för mycket, till och med för mig. Då är det tur att man bor 2 minuter från 5th Avenue och alla affärer. Det är bara att slinka in och förtrollas!

Igår böjde jag hela dagen till att strosa inne på Bergdorf Goodman. Galen rea vilket jag gillar. Kom hem med ett par örhängen och ett par solglasögon. Bilder kommer. Idag ska jag göra samma sak, fast inte på Bergdorf, utan på Bloomingdales. Det ligger ännu närmre. Bara uppför gatan och sen in. Är på jakt efter en ny partyoutfit. Det behöver man alltid!

Började dagen med en joggingrunda i parken, vilket visade sig vara en dålig idé. Halvvägs in i rundan började det såklart att spöregna. Jag blev dyngblöt på bara några sekunder. Jätte kul, verkligen.

Ikväll blir det middag på The Oden och sen en tur på stan. Rapporterar imorgon om restauranten blev godkänd.



Kommentarer
Postat av: Liza

Hej babe! Allt på topp? när får man se lite fler bilder på dig?
Puss och saknar diig!

2008-02-10 @ 16:55:42
URL: http://scintilla.blogg.se/
Postat av: mys

jag saknar dig här hemma, men du verkar ju ha det rätt så bra faktiskt, så jag lägger mina själviska känslor av saknad åt sidan och unnar dig det!

2008-02-10 @ 18:00:03
Postat av: Mumin

....really liked "Brians Song" , and thinks he should add the music I am sure he already has in his head to it, and then send it to Bush...oh heck, why not send copies to all the new candidates also...as I am sure they could all use a reminder of their life and lies to date....as I sit here writing I am listening to a really good
college station which mainly play hard and contemporary rock, and often play cd's from the European music scene, something the regular stations are not allowed to do...and no, I am not a hard rocker, just like it sometimes as a change from "Mia&Me" music or classical...which leads me into answering your question on week-end plans...even though the week-end is almost over...
well Friday started with a movie concert(in 3D) of Hanna Montana. I am sure you have heard of her phenomenal popularity among the tweebs and teens.. and even though we missed out on the live concert when it came around , this really was not bad and both N and the girls loved it... walks in the snow/rain(ugh) with the dogs...laundry(double ugh)...sitting around the fire drinking wine lamenting life with my neighbors...more walks with dogs...well you get the general gist....quite boring in comparison to your life right now...oh by the way, I looked up the Joshua Tree and it really looks cozy....also listened to Steely Dan...not bad...
Kram.
Mumin

2008-02-10 @ 19:27:40

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0