Nyheter och updates...

Updates:
Dagen har börjat bra. Jag har fått reda på att jag lyckades få A:n på båda proven som jag gjorde den här veckan. Vill absolut inte skryta men det känns i alla fall väldigt skönt. Nu kna jag slappna av lite extra under helgen.

Nyheter:
Svenska artisten Robyn ska lansera sig och sitt nya album här i Staterna. Kul med svensk musik, och kul med svenska tjejor. Det är verkigen på tiden på tiden, och hon är grym.

Super- mega kändisen och relativt nya skådisen Justin Timberlake ska, tillsammans med veteranen Jeff Bridges, spela huvudrollen i den nya drama komedin The Open Road. Det ser vi självklart framemot och placerar oss längst fram i biosalongen till vintern.

Kommentarer
Postat av: Göran

Grattis!
Kul att det gick bra och du kan koppla av lite mer.
Gör något annat än "bara" shoppa då, tror du blir lite deppad av att inte kunna köpa allt snyggt du ser och då är det lika bra att inte se "eländet".
När är det far m.fl. kommer över?

2008-02-28 @ 14:18:01
Postat av: Liza

ledig och ledig, egnastudier, och jag har sutit och pluggat exakt hela dagen. Japp omtenta i morgon jag tror att jag dör så nervös är jag.

Jaa lyckost ledig 3 dagar, inte illa.

Love love!

2008-02-28 @ 14:43:39
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tack!
Naaa jag kan aldrig halla mig ifran shopping, eller inspirationen jag far fran att bara kolla runt... kan forsoka dock, som ett litet experiment!
Pappsen och co kommer till florida den 18 mars, och jag ska traffa honom den 20:e!
ska ni upp till sthlm snart eller?

2008-02-28 @ 14:44:16
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: mumin

..sitter här och väntar på lilla Mia,and of course have to put my two words in...as usual..ha I got to it before you Professor had me...BUT..drumroll please...The Professor gets the price,it was indeed a line from "Baby,You're a Rich Man" 1967, by John Lennon and Paul mcCartney...well done..
also checked out that wonderful bag, and woooow...diid I get aan eyeful on their blog..their motto being..and I quote,"shallow Obsession Strongly encouraged"....and I won't get into their price range,to be sure, or some peoples heart rate still might be a tad too high after that grosse picture...so I use discresion here...and yes that too is not normally done by me as you aall know..I plow right ahead...but this I can say...not evenn your studennts Göran could come up with one...
...and Josse,congratulations on acing the exams...and Kafka is waaay to heavy when one is feeling blue anyway...so you just shop girl...and PLEASE answer what happened to the blue coat...and if you ever are going to show some pics from your school etc etc....and my deepest love to lilla My...sure wish there was something I could do for your eyes...so mean while i just suffer over here with you...more snow here...aall last night..annd aanother BIIG storm arriving Friday afternoon...it will be miisommaar before we get even a tulip showing up this year for sure...just as good the nneighbors dog dug up most of my bulbs...incidentally he did have some help from the local squirrel population...and is it not funny how many people would like to be writers...myself included...and how few actually do it...but you my dear professor and I will for sure...right..any day now..and mean while we just keep Josse on her toes...

2008-02-28 @ 14:44:29
Postat av: göran

Mumin, you are sooo right, aaaaany day now!! No, I probably never will write, but my intention is good!! What kind of book would you write? I think mine would be some kind of kriminal-history-something-story? I´m a Jeffery Deaver fan and I also enjoy Ken Follet, Stieg Larsson and PG Woodhouse. If you know of these writers, you understand why criminal-story. Woodhouse is a complete other matter.
I´m giving up snow here and are going to change to summerweels tomorrow (if I got time?).
Great to get a prize, what is it?
Have you read anything from Kafka? I just gave his thoughts a chance to sink in and for some people I think life is like a labyrint!?
We won´t go to Stockholm for a long time, I think!?
Gotta go, time to make some dinner.

2008-02-28 @ 17:50:29
Postat av: Rickard

Tjena jossan,
Vi åker upp till stöten nu 6 mars och har en plats ledig i bilen :)
Klart du ska hämga me.....Vi fick ju aldrig chans att träffas förra året. men det kanske var lika bra, hi hi

Ska börja nytt jobb på måndag, e lite nervös men det ska nog gå bra..
Man tjänar ju lite bättre så man kanske kan köpa den där väskan till katta som alla ni kvinns verkar vilja ha. Förstår mig inte på det här med brudar å couture (heter det så?) väskor skor kläder!!!

Fast man e ju inte bättre själv. Flest saker när man dör vinner:)

Til sist ett tips om du behöver muntra upp dig själv.
Gå in på youtube å sök på Henrik Dorsin. Funkar alltid på mig ialla fall,
Puss å kr@m från oss 3

2008-02-28 @ 19:55:26
Postat av: Liza

Jag och mamma sitter och spånar på en godis/smyckes butik i New york svensk godis och sen måst hon ju självklart sälja sina smycken där också. Så där har du våran framtida bussines haha
Jag hoppas du förstår att vi syftade på att ni saknar gott, svenskt godis där borta haha

Puusss

2008-02-28 @ 20:07:10
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: carin lindman

Jättekul att det gick bra på provet eller proven, men det tror jag att du kände på dig när du hade gjort det klart eftersom man brukar känna det på sig eller hur? Nu ska du bara ta det lugnt och gå ut och shoppa lite det får man göra har jag hört. Det är kul att Robbyn kommr över tycker jag, tycker att hon är som du säger grym.
puss och kram från din enda faster

2008-02-28 @ 21:05:05
Postat av: Farmor

Grattis för båda proven.Men det visste vi ju.

2008-02-28 @ 22:34:48
Postat av: göran

Ajaj då, som lärare och icke-materialist ligger man med andra ord, dj-ligt risigt till!?

2008-02-28 @ 23:20:55
Postat av: Farmor

Heja Liza,det behövs verkligen en svensk godisbutik i NY. Mumin håller med mig.Deras godis är bara blaha blaha.

2008-02-29 @ 08:58:40
Postat av: Göran

Du är en riktig godisråtta morsan!
Jag kan dock hålla med dig i detta fallet, svenskt godis "regerar"!

2008-02-29 @ 09:02:31
Postat av: Atrid och Tore från Lund

Grattis till dina stora An. Du är verkligen jätte
duktig.
Följer din blogg ibland. Kul att se vad du har för dig.

2008-04-18 @ 16:05:33
Postat av: Atrid och Tore från Lund

Grattis till dina stora An. Du är verkligen jätte
duktig.
Följer din blogg ibland. Kul att se vad du har för dig.

2008-04-18 @ 16:30:00

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0