Mellanting!

Det finns några saker här i världen som kan gå under benämningen mellanting. Det är saker som är precis vad det låter som, saker mittemellan. En sådan sak är allas våran mellanjacka. Jag tror att uttrycket myntades av min kära moster någon gång under 80-talet. Det är i alla fall små jackor som man har mellan årstiderna, och det är precis en sådan jag skulle behöva just nu. Ingen vårjacka, men inte heller en varm kappa.

Här växlar vädret från vår till regnrusk till kyla, så det gäller att hänga med, men jag har ingen bra jacka som passar detta. Jag har såklart spanat runt lite och hittat dessa:

1) Beige Mini Parkas                                               
     Trekvartsärm, Stor bred krage

Chandelier Wide Collar Balloon Mini Parka 

2. Marinblå A-linje formad kappmodell.



3. Militärgrön prasseljacka.

Ted Baker Batwing Slouchy Parka

Vilken är er favorit?

Kommentarer
Postat av: Liza

Alla va jätte fina. Haha jaa mellan jackan, jag tror att mamma fortfarande letar. Det är ju det hon skulle köpa om hon vann mycket pengar.. eller hur var det mamma?

2008-02-26 @ 18:24:50
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: mumin

...that's blue, number two... for you...
our New England weather pattern is definitely a challenge, and poses it's own mode definitions...
and now I must return to the horse/sleepiing issue..as I got thinking last night, and I find I owe you an apology Josse(also my preferance)
Apparently only very young horses sleep lying down, where as mature horses indeed sleep standing up...unless..they have a stall big enoughh to really lie down in, comfortably, and we all know most stalls are pitifully narrow..so on our farm, they must have had the necessary space to indeed lie down, at least some of the time...
Apparently horses has "stay apparatus" of their forelegs and 'check apparatus" (functions of the leg tendons and ligaments)of thhe hind legs , which allow them to rest and relax while not falling down.Lying down is actually more stressful for a horse than standing,as their weight causes pressure on their internal organs.But most horses will lie down for a brief rest every day if they have a comfortable place to do so.
So now we are all a little wiser.And please no digs from the professor...!Just stick to brick laying..and dogs and gardening...and ohh..now how can a twelve year old reek havoc in your garden, pray tell...here I have a neighbor with a big black Labrador, called Dakota...wild but lovable to say the least, happily digging up all the bulbs I planted last fall, scattering them all over...and as an added bonus making my two White Westies black...now there's aan oxymoron if ever...

2008-02-26 @ 18:42:35
Postat av: kusse malin

Ja...jag tror att du skulle passa bra i nummer två, men jag tyckte bäst om nummer 3. Jag och mamma var i centrum och fikade och shoppade idag. Jag hittade ett par skor som var jätte fina. Låga med en liten klack, inte alls skor som jag annars tittar på, men jag måste bli lite kvinnlig. Det är roligt att följa ord växlingen som pågår här just nu!!! massor med kramar

2008-02-26 @ 19:11:35
Postat av: Göran

I just wondered how many horses you intervjued to get all that information? You amaze me Mumin, you really do!!! Talk about finding the truth no matter what!! Great digging!
I must say that Jakob didnt wreck our garden, just polishing it a little, by playing fotball (soccer). Most of it is still standing and will probably continue to do so, mostley because the "footballfield" is narrowed down to (only) half of our garden.
I would say number two aswell, because i think I´d look nice in it to!!?
By the way, yesterday I saw the most lovely pair of shoes, with lots of airholes and still, it contained, what we boys would say, all the details that makes a night on the town a good one. I forgot to tell you what brand it is, Jobman! It would be perfect for a night in town, if your dancing the girls can step on your toes how many times they want without you having to make any coments about the way they dance! And, if the worst thing would happen, you find yourself alone with a couple of hooligans!!! No worries, just kick them were it hurts the most and what do you know a new soprano is born!
Just had to get a point in with you girls, so silly of me, wasn´t it?
Malin, have I missed something!? (måste bli...) You ARE a woman, you just have to start see yourself as one!! An other thing is that you´re getting a bit older and maby more mature!?? I´m not sure what that is, but it sounded pretty grown up, didn´t it?
Shoe, way didn´t anyone tell me to round of and stral away to bed, it´s almost midnight! Stral? does it spell like that or? Mumin do you know, you´re the language-oracle in this family!?
J, hope you´re doing fine on your test.
Thomas, right back at you, but just a little harder!

2008-02-27 @ 00:00:35
Postat av: Kerstin

Mellanjackan...ja det är den man alltid saknar.
Här hemma har det tjatats om att det är vår, så då togs det fram en lite mindre varm jacka än dunjackan......jag frös, så idag åker täck, förlåt dunjackan fram igen
Puss

2008-02-27 @ 07:44:19
Postat av: Göran

Är det inte ganska roligt (eller o-roligt) att ni ska ha en massa olika jackor och kappor, beroende på vilket väder det är eller vad ni ska göra!? Hur klarade ni er förut? Är det inte bättre att säga som det är, ni vill köpa nya kläder (därtill räknas ytterkläder!) för att ni tröttnat på era "gamla" och då har någon kommit på begreppet "mellan-väders- jacka/kappa", FYNDIGT, MYCKET FYNDIGT!
Nått sådant hade ju vi män aldrig ens kommit på tanken att göra.

2008-02-27 @ 12:39:09
Postat av: kusse malin

Morbror Göran, kallar du mig gammal!!!Jag vet inte om jag är så mogen som jag kanske borde vara som 2 barns mor....men men!Jag tycker att det är roligt att det krävs en blogg av Josse för att du ska förstå lite av oss kvinnor och vår hemliga list!!!! =) Jätte roligt att er lilla smilla kommer hem snart...... Nu kanske du kan få plats i sängen också.....hon bör vell inte ta lika mycke plats som Simon.

2008-02-27 @ 22:38:47
Postat av: Göran

Har jag sagt någonting om att du är gammal!!??? Det var du som precis uttalade detta!!!(Hahaha)!!!
Är man på väg att "nolla" (och det med ojämn siffra före nollan till och med, så får man nog ta att bli kallad för kvinna!!!
Beträffande din andra kommentar, så måste jag dessvärre låta meddela att jag redan visste hur det låg till, bara för att jag är en man behöver jag inte basunera ut allt, även lilla jag kan innehålla en och annan hemlighet.
Föresten så har du nog glömt att skicka vår inbjudan!!! Bara så att jag vet och kan skriva in det i almanackan, när är festen?
Puss och kram från morbror G

2008-02-28 @ 10:16:26

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0