Idioter!

Här ska ni få mitt samtal med en idiotisk taxidriver från förra helgen. Det här hände när jag skulle betala och kliva ur bilen:

Jag: (Räcker fram mitt kort)

Taxi: I don't take cards (tänk indisk accent)

Jag: But I can see that you have a machine up front

Taxi: But I don't want your card

Jag: That's too bad, cause that's all I have

Taxi: It's a foreign card, not american. I don't take

Jag: But it's a master card. That is universal. See (jag pekar på master card symbolen på mitt kort)

Taxi: I don't take. Only cash. Sorry madame

Jag: That's bull shit, I can see the machine. I'm willing to pay but if you don't want to accept my card that's not my problem.

Taxi: Okay, you get out. But I don't like this. I loose money when you don't pay. Only cash. No card. Only american. Understand?

Jag: Of course I understand but I CAN pay! (sen klev jag ur bilen)

Vad ska man säga? Jag blir så trött ibland, men jag ville dela med mig av denna erfarenhet. Det gäller att stå på sig när man vet att man har rätt. Och så här i efterhand är det ganska roligt att titta tillbaka på.


Kommentarer
Postat av: Liza

Såklart men du förlorade ju inget på det ;).

Pusss my loove!!!

2008-02-01 @ 19:26:29
URL: http://scintilla.blogg.se/
Postat av: kusse malin

Bra tjejen stå på dig! det är hans förlust inte din.
Vi skickar en stor KRAM från oss!!

2008-02-01 @ 19:26:54
Postat av: Marianne & Kjell

Frågade du inte om du kunde direktboka honom nästa gång?? Synd!! I dag ska vi med Maja & Nina först till Sthlms stadshus och titta på en utställning och sedan del-gratulera Maja med en "schlager-festival på Berwaldhallen. Sedan middag hos Nina & Peter med Alex, Anna & Sylvia. Majas andra del-gratulation blir pjäsen "Arsenik & Gamla Spetsar" på Stadsteatern den 11 maj. Kramar

2008-02-02 @ 11:05:59
Postat av: carin lindman

Jag tycker att du gjorde det bra, taxikillen ska inte ha några pengar det är upp till honom eller hur?
i hade jätte trevligt hos Farmor och jag tror att hon hade trevligt. Hon blev uppvaktat av jobbet med en del pussel och vi gav henne Tv-box + extra pengar för ett års betalning som hon kan betala in, hon trodde nämnligen att hon skulle få bara boxen.
kram från din enda faster

2008-02-02 @ 20:19:42

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0