Hjärtats dag!

Happy Valentine's day!
Kärlek till alla!

Idag är en bra dag. Fint väder, kärlek i luften och vänner som kommer från Rival. Kan det bli bättre? Jag brukar normalt sätt inte vara överdrivet förtjust i påhittade dagar, som endast skapades för att någon ville tjäna ännu mer pengar, men idag mår jag bra. Jag har mina vänner, jaghar tak över huvudet, mat på bordet och en underbar familj hemma i Sverige. Tack till er alla!

Nu återstår det bara att de hur mycket amerikanarna verkligen firar denna dag. Om jag ska tro Brian så är det många som går all-in! Kul!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Göran

Hejsan igen!
Nån måste ju tjäna pengar eller hur!? Om det nu finns en massa giriga människor som inte vill annat än tjäna pengar, så är detta en rätt bra dag att spendera pengar på, dvs. om man lägger resurserna på rätt prylar (eller annat). En dag som denna skulle kanske t.o.m den mest "manlige" mannen tänkas överaska sin kvinna, ja kanske inte så att han ställer sig och lagar mat, för det vill troligtvis kvinnan inte äta (inte mannen heller!) men att han lyxar till det och bjuder ut henne på restaurant och lite blommor och så. Detta betyder att en och annan krona måste sättas i rullning. Sedan går han som "riktig" man runt hela dagen och skryter om att han bokat bord på ett av stadens finaste krogar, vilket medföljer att de andra "hanarna" i flocken MÅSTE göra (åtminstone) något liknande. Detta blir ju ganska bra för alla de stackars fruar som dels måste jobba mellan 8 och 17, sedan hämta barn, laga mat och hänga upp tvätt och om hon har otur, dessutom måste ställa upp för mannen som vill visa vilken "bra" älskare han är
senare på kvällen!?
Nu kom jag nästan av mig!?
Det kommer alltid finnas de som tjänar på de olika högtider som finns inskrivna i kalendern och om dom blir lyckliga av det och tror att dom säkert kommer att vinna i slutändan (alltså att den som har mest pengar när han dör har vunnit...) så låt dom vinna!
Betänk vad lycka VERKLIGEN ÄR!? Kan det t.ex vara så att om man delar på vardagssysslor så tar det betydligt kortare tid och således får man mer tid över till annat, såsom att umgås med sina nära och kära.
Ha en riktigt underbar Happy thanks giving!
KRAM
Farbror Göran
Ps. Ålder är endast ett begrepp, det är hur man känner inom sig som räknas!Ds.

2008-02-14 @ 15:52:32
Postat av: Jossan

1. Goran, du maste sluta skriva pa min blogg nu. Du overglanser mig med ditt skrivande. Inte bra for mitt ego!
2. Det ar inte thanks giving, det ar valentines day :)
3. Sen nar blev du sa poetisk? Du imponerar pa mig maste jag saga. Men du har sa ratt i mycket av det du skriver.

2008-02-14 @ 16:10:14
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: mumin

..first..Happy Valentine's Day back..second...hair looks suuuper..but "kort" , hardly...thirdly...loved Görans philosophical little "inlägg"..once a professor..always a professor as the saing goes...but in all honesty it's nice with a bit of serious writing among all your little fluff bits J, and although you are still so very young..I am glad you stop to reflect on the deeper side of life once in a while...as long as you keep it all in a perspective...

Stor Kram,
Mumin.

2008-02-14 @ 17:31:07
Postat av: Liza

Puss Puss på alla hjärtans dag kusin! Hoppas du har haft en super duper dag ;)

2008-02-14 @ 21:43:11
URL: http://scintilla.blogg.se/
Postat av: Marianne & Kjell

Happy Valentine`s day to you too. "Kärlek i luften" låter härligt och farligt. Be cautious. Berätta gärna mer om hur man firar "dagen" på Manhattan. Kramar från oss.

2008-02-14 @ 23:30:26
Postat av: Göran

1. Ok, allt för ditt ego!
2.Även solen har fläckar! Vilken ärthjärna man e´
3.Jag har alltid varit "poetisk" om det jag tänker och skriver kallas poesi!? Jag tycker det är roligt att skriva, även om jag sällan visar det för andra, släkt och vänner även inräknade.

1. Jag tror inte att ditt ego mår dåligt av lite konkurrens, även om det inte är mitt mål med skrivandet till dig. Du får nog dras med att jag kommer skriva då och då! Nästa vecka har vi lov och då blir jag sällan sittande framför datorn, så det blir väl först efter lovet jag återkommer?
Professor!!? Jo jag tackar!! Undrar om jag kan visa Mumins inlägg för rektorn och kanske få lite påökt!? Eller inte?
Vi hadfe en riktigt mysig Valentines day, med massor av presenter (teckningar) från barnen mm. Nu längtar vi efter att det ska bli lördag och vi får åka och hälsa på vår lilla valp (som nu är sex veckor gammal (ung)!
Vi hörs!

2008-02-15 @ 09:19:42

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0