Hårresande!

Så är det gjord. Jag har varit och klippt mig och är stålande vacker (om jag får säga det själv). Destinationen är underbar och vilken resa det var sen. Salongen heter Bumble & Bumble, för er som kanske känner igen det så gör de även hårprodukter också.

2 salonger i New York med ca 150 anställda. Bara på min salong jobbade 77 pers. Fattar ni hur många det är. Ungefär 2 pers per kund, spridda över 3 våningar.
Ground floor= klipp & styling + café
Middle floor= tvättning
Top floor= färgning

Fick mitt hår färgat av underbara Reese. Nu går det i guldiga, ljusa toner. Och som det skiner sen. Speglar behövs inte längre. Tvättningen skedde i bamse stora massagestolar och jag fick kämpa för att inte somna. Klippningen och stylingen gjordes av Stevie. Hon, lika underbar som Reese. Och nu har jag kortare hår. Hjälp, det är jätte kort. Det bästa med stället var dock att man fick gratis dricka/snacks, precis vad du vill ha från cafeét . Jag har partat på kaffe latte och färskt frukt. Sen har du också en personligassistent. Japp, jag fick min egen. Zoe var super gullig. Det var hon som tog emot mig när jag kom, såg till att mina kläder blev omhändertagna, eskorterade mig till alla stationer och gav mig det jag ville ha. Hur lyxigt är inte det? 

Här är mina före bilder:

  

Jag vill inte lägga för mycket fokus på dessa, då jag skämms lite så kolla in efter bilderna istället:

image72

image73

image74

image75

image76

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kanon snyggt o det låter som du har varit väl omhändertagen. Dom kan verkligen detta med upplevelser hela vägen ut. Puss!

2008-02-13 @ 09:11:11
Postat av: Kerstin

Jättekort var ordet...men som vanligt snyggt
Kram K

2008-02-13 @ 12:31:01
Postat av: Anonym

Blev jätte bra ju!! Snygging.
Pusss Puss / Liza

2008-02-13 @ 12:35:50
Postat av: carin lindmanc

Kanonsnyggt, du har verkligen jättesnyggt hår men det har jag alltid tyckt. Du ska vara glad att du har fall i ditt hår (titta på mitt)!
Tänkte på det där med naglar hur gör du med dina nu när inte mamma gör det till dig. Jag går fortfarande hos mamma, kan inte sluta.Snygg klänning by the way.
Hoppas gitarrlektionerna går bra.
kram från din enda faster

2008-02-13 @ 14:40:42
Postat av: Nina

Jag håller naturligtvis emd alla andra inlägg, ditt hår är fantstiskt! Som frisör måste det vara ljuvligt att få ta hand om ditt hår eftersom det kan bli hur snyggt som helst! Ja, lite lyx i vardagen är ju något vi alla ska unna oss lite mer. Dina texter inspirerar nog oss alla att tänka lite mer på detta. Tack!
Kram

2008-02-13 @ 19:25:07
Postat av: Peter

Hi gorgeous!
Jättetjusigt du ser verkligen lycklig ut.
Men kort?? Förstår att det ärskillnad men nej, där slår både Lars-Åke och jag dig ordentligt!
Kram
Peter

2008-02-14 @ 09:00:06

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0