Efterrätt i livet!

Igår på väg hem frpn affären såg jag ett citat på fönstret till ett bageri:

"You never know where life's gonna take you, so eat your dessert first." 

Ett tänkvärt citat om jag får säga min mening. Inte bara för att dessert alltid är godast utan för att det går att appliceras på livet i stort. Varför skjuta upp saker och spara det bästa till sist? då kanske man missar det man egentligen ville och får vänta tills nästa gång. Eller varför som sagt äta desserten sist, då är man ju mätt!

Lite filosofi så här på morgonen, men det är i alla fall så jag väljer att börja min dag!
Hoppas er dag blir bra som jag känner på mig att min kommer att bli.

Kommentarer
Postat av: Liza

dansa natten lång? jaa absolut :D

2008-02-07 @ 17:40:17
URL: http://scintilla.blogg.se/
Postat av: Nina

Mycket tänkvärt citat som jag håller med dig om ska genomsyra livet. Man ska göra saker man vill och inte hela tiden skjuta upp till en annan dag vilket man ju oftast gör. Jag har varit på bio ikväll och sett "Försoning", fin film som gav eftertanke. Far aldrig med osanning, ibland får man möjlighet att gottgöra men det händer att det är försent och då kan det kosta
ett helt liv med dåligt samvete. Tragiskt, eller hur? En annan film som berörde mig och hela publiken mycket var "Fjärilen i glaskupan" som ajg såg för några veckor sedan. Se den om du kan, jag lovar att man tar vara på livet lite mer efter att ha sett den!
Många kramar till dig

2008-02-07 @ 22:25:49
Postat av: mumin

...you only have to look at my "muminesk" figure to realize I for one almost always have my desert first..and sometimmes only desert...hm..and welcome to the crazy New England climate by the way...freeze your ass off in the morning....only to feel like old wilted lettuce...come afternoon..and my totally useless advice for the day is...party hardy...which you certainly seem to be doing...you go girl..
Mumin

2008-02-08 @ 19:02:06
Postat av: Anonym

I didn´t know that you were such a party-queen!?
But I do know that you prefer desert, AND everything else that makes life worth living!
Sometimes I have been wondering if youre still out in the real life or if justice had placed you behind bars? But somehow you always seem to land on your feet! Groovie!
But really, isn´t life like a huge desert? You can pick whatever you like from the table and resent the things you dont want to "eat" or those you dont want to hang out with!? Ofcourse, sometimes you have to put up with some people, mostley because you work with them, but you dont have to like them or spend quality-time with bastards like that!?
All for now, it´s wonderful to be able to "talk" to oyher people than J! not that I mind to speak to J, but I didn´t know how this worked!
Bye from uncle "professor" Göran!
I´m going to live a very long time on that bost you gave me Mumin, thanks a lot!
Loads of Kisses!

2008-02-15 @ 19:23:01

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0