Lucia!

Ett sent men varmt grattis på Lucia. Eller om man säger glad Lucia dag. Här firar vi tyvärr inte Lucia vilket är så trist eftersom jag alltid tycker att det är så mysigt. Brukade alltid ha glitter i håret på Lucia när jag gick i skolan, och Lucia tåg. Det är fint! Var förbi skolan en sväng på morgonen och sen bar det av ner till Soho. Jag bockar av julklappslistan som på rullande band. Fortsätter det så här så kanske jag slipper stressa runt dan före doppare dan. Har även hunnit med ett mysigt bubbelbad med tända ljus nu på kvällskvisten. Jag får lixom mysa till det själv när det är Lucia och allt. Ska koka te, krypa upp i sängen och bara slappa. 

När jag var ute på stan idag, på väg från skolan, stötte jag på tusen tomtar i vad som såg ut som en tomteparad. Det var det också, eller nästan. Det var en Santa convention i New York. Hur kul är inte det? Tydligen något som görs varje december och har flyttat till NY från san Fransisco där det startade 1994. Det är en välgörenhets, icke politisk, icke religiös, icke logisk convention för vuxna tomtar. Det är inte bara en kul grej för hela stan eftersom de åker runt till olika platser, det är också en välgörenhets deal så alla tomtar skänker mat och pengar samtidgt som de försöker uppmuntra alla New Yorkers att göra detsamma.

Var också en sväng förbi Union Square där de nu har satt upp en stor härlig julmarknad. De sålde allt från hemma-gjord sylt, smycken, tavlor och godis. Härligt juldekorerat var det också + julmusik. Jag blev glad och köpte varm choklad med marshmallows i (vilket i sin tur gjorde mig ännu gladare).

Imorgon blir det brunch med P och vänner på Upper West Side och sen blir det till att studera hela dagen. Mina slutprov börjar närma sig. Men snart är det över och jag får komma till Svea rike. Soon!!!

XoXo







 

Kommentarer
Postat av: Göran

Hi!

Do you really meen there is more than one Santa!!?

2008-12-14 @ 07:56:19
Postat av: mormor

Hallo!



Du skall veta att jag läser dina bloggar (nästan)varje dag. Jag har inte (som jag tycker) så mycket att skriva om händer inte så mycket.

Vädret kan jag kommentera med att någon sol har vi inte sett här i Sthlm de senaste veckorna.

Så vad jag önskar mig i julklapp av dig är att du köper en stor påse med SOL, men med tanke på vad du har att göra med eget pluggande och hjälp till andra så får jag väl själv leta efter Solen.

Blir nog inte så svårt för som jag hört skall hon komma den 20 dec?



Stor kram

från mig

2008-12-14 @ 18:10:16
Postat av: emily

härliga bilder!!

Jaaaaaaaa, men snart är du ju hemma :) Längtar du??

kram o puss

2008-12-14 @ 22:16:37
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Göran

Du mormor, jag är övertygad om att du har en massa saker som du skulle kunna breätta, men det är inte det som är det viktiga, då det för El Diva är viktigt att få respons på det hon skriver och få se att ni/vi är inne och läser hennes tankar och skrift!!?

Är man så långt borta från sina nära och kära, kan det vara en sorts tröst att åtminstone få känna den närvaron som ett eller två ord kan ge och jag lovar, det gör det!! Blir själv jätteglad då någon varit inne och kommenterat, om så endast med ett ord!!!

El Diva, rätta mig OM jag har fel!!??



El Prof/favvo farbror´n!

2008-12-15 @ 08:06:13
Postat av: mumin

....this is a true trivia question..

'how do you confuse a the kids,in a city the size of NY'

...answer...by having a Santa Covention...

...poor little tykes, no wonder SF sent it up your way...

..still no snow here, bara lite rimfrost, but it's up there..just you wait, all you non believers...



Kram from My o Mumin.

2008-12-15 @ 10:40:29
Postat av: El Diva!

Mormor, klart jag vill lasa allt du skriver. Det behover inte alltid vara topp klass. Det jag skriver ar ju sallan i topp klass nu for tiden. Men som Goran sager sa ar det bara roligt att veta att nagon ar inne och laser mina tankar ibland. Men jag ska gora mitt basta att ta med solen!



Mumin och farmor. snart ses vi! Eller det ar ju saklart riktat till alla :D Hoppas ni har det bra tillsammans, aterforenade igen!!!

KRam!!!

2008-12-15 @ 15:59:43
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: mormor

(El diva)!

Nej! du är Josse

Hipp, hipp, hurra idag har jag sett solen så inget mer klagande på vädret här.

I morgon skall jag klippa håret det är det närmaste jag kan komma något trevligt att skriva om, javisst ja jag åker till Stenholms den 23 dec och sen är det jul då ses vi nog någon dag.

El prof/

jag läser faktiskt din blogg också. Jag är tydligen mer läskunnig än skrivkunnig. Eller är jag bara

lat?



Kram

Mormor/Marianne

2008-12-15 @ 19:40:14
Postat av: Göran

Mormor, det glädjer mig enormt och då kanske jag ska rensa bort lite ordval som stundom infinner sig i mitt lärarvokabulär, alltså jag menar de ord och fraser man lär sig av elever och svänger sig med då och då!? Nåja, jag använder väl inte alla ord som jag snappar upp från eleverna, då det är relativt många som inte lämpar sig vare sig skriftligen eller muntligt ufanför skolans väggar och när jag kommer att tänka på det, inte på skolan heller!!

2008-12-15 @ 21:56:57

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0