Grey Dogs!

Kul att ni har kommenterat så mycket. Jag vet att det fortfarande finns dem som läser bloggen lite då och då, men det är alltid trevligt att få en hälsning ibland. Tack!

Var i Chelsea hos vänner igår och kollade på fotboll. Hade verkligen trevligt med goda vänner, god mat, gott vin och mycket skratt. Och fotbollen var ganska bra den också. Vi ska förmodligen gå på en rock konsert på torsdag för att fira en födelsedag. På senare dagar har jag insett vikten av att verkligen bara umgås med vänner man tycker om, som får en att må bra. Det är verkligen kul att träffa nya människor och bredda sitt nät, men jag har också märkt att jag hellre har några få, nära vänner än flera "lösa" kontakter. I en stad som New York har man väldigt begränsat med vänner och det är viktigt att man vårdar dem man har, som betyder något.

Sista riktigt dagen i skolan idag, med vanliga lektioner. Tisdag-onsdag-torsdag-fredag är slutprovsdagar och därför hålls inga vanliga klasser. Själv ska jag pina mig igenom inte mindre än 3 prov imorgon och 1 på onsdag. Känns lite tufft nu men ska samtidigt bli så skönt att få det gjort och sen gå in i min "holiday bubble". Wish me luck!

Var på världens mysigaste café idag men Patrik, Nicklas, och Johan. Grey Dogs nere i the Village på University Place. Schysst inredning, cool personal, blandat klientel, soft musik och super gott kaffe. Spenderade över 2 timmar med att bara sitta och prata och surrpla kaffe till sköna låtar. Lite Central Perk känsla (från tv serien Vänner). Nytt favvo hak for sure! 


Patrik och Nicklas






Kommentarer
Postat av: Göran

Tja!

Det låter som ett riktigt mysigt ställe.

Lycka till med alla proven, här har "provperioden" redan varit och nu känns det lite som om man ger konstgjord andning i en del klasser, så som i engelskan!!?

Vet inte om du hört eller läst om det, men i morse hade vi ett jordskalv i Skåne (en halvmil norr om Ystad var epicentret) och det var ju lite ovanligt och något man inte var beredd på...

Tydligen 4,7 på Richterskalan, vilket är ganska mycket och med svenska mått mätt var det mäktigt då vi inte haft något skalv de senaste 100 åren...

Kändes som om man satt bredvid en duktigt stor tvättmaskin som började centrifugera!! Tja!

Favvo farbror´n

2008-12-16 @ 10:40:01
Postat av: Göran

Det är verkligen tydligt att folk har annat i tankarna och i sina kalendrar just nu, för vassa på kommenatarer är dom, INTE!!

Favvo farbror´n!

2008-12-16 @ 17:11:17
Postat av: mumin

....hey hey..what do you mean..not vassa på kommentarer...here we have been commenting for kung och fosterland..and all between Lucia concerts, walks,cleaning parties, cooking chores(rotmoslåda,yum)wrapping of presents...AND checking both your blogs, AND answering...so if you value your little life...beware before you enter Dragon Land...and Lilla My dragon agrees hole heartedly...so there...and just for that...no snow for you guys...

2008-12-16 @ 22:27:18
Postat av: Rickard S

Lycka till å välkommen hem, så småningom:)

2008-12-17 @ 00:23:19
Postat av: El Diva!

Jesus Christ.... first of all, please don't take everything on this blog so serious. I know that you leave comments every now and then and I really appreciate that. Hope you know that!



har haft 3 prov idag som gick ganska bra. Ett som kändes lite sämre men man kan väl inte alltid vara på topp. jag gjorde i alla fall mitt bästa. nu är det bara ett prov kvar och sen är det all over!!! jippi!!!

2008-12-17 @ 02:46:01
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0