Del 2!

Idag har det regnat, men det hindrade inte mig att bege mig ut på stan och fota ännu mera julstämning. All uppoffring för denna blogg. Här kommer i alla fall flera pics:






Rockefeller granen långt bort i bakgrunden (den stora färgglada)









Imorgon blir det lång sovmorgon och sedan lite jobb på det. Efter jobbet tänkte jag bege mig upp till Upper West Side och spendera dagen omkring vandrandes där. Har inte varit där upp på säkert ett halvår och jag saknar det mysiga som är UWS.

Kommentarer
Postat av: Göran

Hejsan!

På svenska nyheter kunde man se hur Rockefeller-granen tändas...

För mig var det ju ingen nyhet, det hade du redan berättat om!!

Ha en bra och skön promenad...

Favvo farbror´n!

2008-12-05 @ 12:53:21
Postat av: Mumin

...sorry El diva, but I have to make a correction here, on your R%ockefeller Tree...before all those Swedes gets too envious of their Easternly neighbor...it did not come from Norway...but it is a Norway Spruce, and it came from a private familys yard in New Jersey, where it was planted 77 years ago, by a family who had used it as their very first Christmas tree...and incidentally it is 77 feet high...and the star on top is... get this...made of real Swarskowsky chrystals...wow now that would be worth stealing for sure...wonder how long it will be before somebody figures out a way...after all,over here thieves makes childs play of stealing any and all copper from churches and any other old buildings with copper...and height does not seem to be an obstacle for those thieves...

...well just wanted to clear things up..sorry...



Bah Humbug.

2008-12-05 @ 14:05:41
Postat av: mumin ...igen

...oops. now I have to correct myself...of course I meant the Westernly neighbor to Sweden...

2008-12-05 @ 14:08:46
Postat av: El Diva!

Thank you for keeping this correct. We wouldn't want any confusion :D

2008-12-05 @ 22:15:16
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0