Del 1!

Här och med startar min nya julserie. Jag tar gladeligen på mig ansvaret och nöjet att visa er New York från sin juligaste sida. Jag kommer att ta mig runt stan och fota för att sedan visa er hur julen ser ut här hos mig. Här kommer del 1!

Ikväll var det dags att tända den stora julgranen på Rockefeller Center. Det är en av de största händelserna i den här stan på hela året och det var hur mycket folk som helst ute. Jag, Patrik och Nicklas försökte ta oss fram för att få oss en skymt av granen. Men det var totalt och absolut omöjligt. Hörde någonstans att det var ca 500,000 människor på plats. Inte konstigt att vi tyckte att det var trångt. Vi begav oss istället till hotellbaren på Hilton precis bredvid där vi avnjöt kvällen och fick se hela spektaklet på storbilds tv. Mycket mycket trevlig kväll. Rockefeller Center granen är förresten från Norge, bara så ni vet! Tänkte gå förbi imorgon för att ta en bättre bild.


Rockefeller Center granen tänd. Tyvärr precis bredvid en stor strålkastare. Ni får en bättre bild imorgon.


Beyonce, Tony Bennet och the Jonas Brothers såg minst lika bra ut på tv!


Grabbarna Grus!


Saks fifth Avenue byggnaden!


Hiltons lobby!


Skolans lobby!


Skyltfönstret på Ann Taylor!

Tidigare idag var jag och Patrik iväg och köpte lite julpyntning. Vi har inte satt upp något än men när vi gör det ska ni allt få bildbevis. Detta kom vi också hem med:


I brist på vanliga adventsljusstakar så fick det bli 4 tomteljus!

Okej, vad kan vi nu dra för slutsats av denna första del i min julserie? Jo, att New York må vara stan som aldrig sover, men den här tiden på året är det nog stan som aldrig slutar lysa!

XoXo

Kommentarer
Postat av: emily

men åååååååååh!! Får jag komma nu, nu, nu?? nehe.. inte det nee..



Jag vet, helt skumt. Är så sur, men men man kan inte gräva ner sig förs sånt. Nu ska min sidan SNART se ut som den gjorde innan igen :)



Hur känns det att du snart ska komma hem?

kramar o puss!

2008-12-04 @ 09:27:10
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Liza

Jag fick bara se saks snöflingorna otända. Mycket finare nu såklart.

Meeen faan va mysigt det ser ut. Det blir ju riktigt jul stämmning. Jag känner inte alls av det.



Jag ska sätta på en jul skiva idag när jag bakar lusse bullarna och tända massa ljus.. och tänka på dina bilder så gör det nog susen..

Och du babe, vi kan baka lusse bullar när du kommer för jag tror inte du vill ha en torris.



Älskar

2008-12-04 @ 09:30:29
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: din enda faster

Jag säger bara en sak Amerika slår oss med hästlängder när det gäller julpynt dom är ibland rent hysteriska, julgranen var ju jättefin och jag förstår vad du menar med att hela stan lyser upp det är inte så konstigt. Ska till mamma i morgon och göra mina naglar fina till jul. Hur känns det nu då har du börjat nedräkningen eller.

kram från din enda faster

2008-12-04 @ 14:16:51
Postat av: Mumin

...no question about it..NY Rocks..no matter what arstid or occasion...you chose well little Diva...

...oh just mmake sure you put sommething under those tomte candles of yours..they tend to run like mad...totally...yeah...as if they suddenly grew feet I hear you say......no silly...the other kind of running...

2008-12-04 @ 17:19:21

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0