Christmas is Coming!

Och julen nalkas sakta. Eller så kanske man inte kan uttrycka sig.... men jag gör nog det ändå. Lite över 1 vecka kvart tills jag invaderar Sverige och som jag längtar. Det är konstigt, desto närmare fredagen den 19:e kommer ju mer längtar jag. Skumt! Men snart är den här och jag där. Och glömt inte att Mumin kommer til Sverige redan imorgon (torsdag). Jag vet inte om ni alla ska besöka henne på en och samma gång, men jag vet att hon vil träffa alla så snart som möjligt. Eller varför inte slå en pling till farmor och tjitt-tjatta lite. Då skulle hon  nog bli glad.

Nu har vi äntligen tagit oss i kragen och satt upp våran juldekoration i köket, och jag får säga det själv (vilket är kanske det jag gör) så blev det riktigt bra. Inte för mycket utan precis sådär lagom. Och fint! Lite glitter, lite jultomtemys och bara fint. Har inte fått upp glittret i mitt rum än men det kommer väl. Om inte annat kanske jag får upp det när jag kommer hem från Sverige och är en av dem som aldrig tar ner sin juldekoration.

Det har förövrigt gått och blivit varmt igen. 16 grader, värme och massa fukt idag. Kul? Inte alls. Skit äckligt faktiskt. var är kylan och snön? Läste i tidningen att det kanske ska snöa på fredag men för det första ska man inte tro på allt man läser, för det andra tror jag sällan på meteorologer och för det tredje så känns snö lite lång borta när det är så här varmt. Men den som lever får se. Det är lite underlige bara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0