Café Lalo!

Kom äntligen till Upper West Side igår. Började dagen med att gå runt i den lilla julmarknaden som var uppsatt vid Columbus Circle. Det var lite Gamla Stan känsla över det med hemma gjorda kakor, varm choklad och stickade mössor. Lite mycket folk bara men det är det å andra sidan överallt i NY. Tog mig sedan uppåt längst Broadway och Amsterdam, gick in och ut ur affärer, fönstershoppade lite och lyssnade på Carolsingers.

Kom sedan upp på 83:e gatan där jag hittade det bästa stället i hela stan, utan tvekan. Mysigt, populärt, god mat och underbar inredning. Café Lalo! De säger sig vara det mest kända caféet i NY och är med i filmen "You've got Mail" med Tom Hanks och Meg Ryan. Det är caféet där hon sitter och väntar på honom med en bok och en blomma på bordet. Fint. Inredningen var fransk-europeisk med fin konst och rustik känsla. Det var inte jätte stort men auran var så positiv. Stället var packat med folk och det var vädlgit mycket olika folk; konstnärstyper, barnfamiljer, brunchgäng och frukostdater. riktigt härlig blandning. För att inte tala om menyn. Allt är organiskt och trans-fett fritt. De hade typ 20 olika frukostar, 3 brunchmenyer, säkert 30 olika äggrätter av olika slag, pajer, salader, smörgåsar och lasagne. Kaffet var riktigt bra för att vara NY och dessert disken var större än min lägenhet, lätt! Dom hade allt, tårtot, kakor, bakelser, glass, sorbet, bullar, ostar, chokladpraliner och massa fett, socker, laktos och gluten fria varianter.

Ni kanske hör att jag är lyrisk över stället. Synd bara att jag inte upptäckte det så att mamma och L kunnat få se det, men som tur är så har jag bilder. Hit ska jag dra med P och N nästa helg för en lång, härlig brunch. De har också en bar så drinkar långt in på småtimmarna är också ett alternativ :)

















Kommentarer
Postat av: kusse malin

Allt som du visar bilder på känns så overkligt. Ta vänner huset tex. det finns ju faktiskt på riktigt. Och du finns där i den stora staden och får se allt, skit häftigt. Skulle vara kul och se NY ngn gång. Saknar dig massor, kom hem nu så jag får krama dig.



Thea har ett kort på dig när du var liten kanske i hennes åder, Elias hittade det idag och blev jätte glad han har aldrig träffat dig, men gick runt med kortet hela dagen och bara log. Han sa "titta" flera gånger och höll upp kortet.



massor med kramar

2008-12-08 @ 21:35:41
Postat av: Göran

Det ser riktigt mysigt och inbjudande ut!!

Någon gång kanske...

Nej jag törs inte säga nått för hugger kobran från Boston!!

See ya soon!!

Favvo farbror´n!

2008-12-08 @ 22:13:31

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0