Sunday bloody Sunday!

Sondagar borde inte fa finnas. Eller sa borde vi andra definitionen av denna vardelosa dag

"Veckans sista dag som ar den mest vardelosa skit dagen pa hela veckan

Jag tycker till och med att den ar samre an mandagar. Mandag gillar jag. Da har en ny vecka precis kommit igang och jagar ofta pa hugget. Men sondagar ar totalt vardelosa. Jo visst ar men ledig, jo visst kan man ta sovmorgon, jo visst hinner man med saker man faktiskt inte har tid med under de andra vekodagarna. Men hur mycket hinner man egentligen med? Hur produktiv ar man? Inte mycket va!? Inte jag i alla fall.

Jag har funderat pa varfor jag far sa mycket mer gjort pa lordagarn an pa sondagar och jag tror att svaret ligger i ledighet. Pa lordagar har vi en till dag av ledighet framfor oss och vi hade veckans forsta sovmorgon. Pa sondagar kanner vi dock av altt slit och slap som kommer med den nya veckan. Vi forbereder oss pa en ny arbetsvecka och glommer lixom av att vi ar lediga och  hur skont det ar (eller ska vara). Detta ar i alla fall hur det ar for mig. Jag har som sagt ingen problem med att borja en ny vecka, tvart om, jag ser nastan framemot det, men bara tanken pa den (och hur jobbig den kan bli) ar vad som ofta forstor mina sondagar. 

Nu far det vara slut pa det. Nu ska jag ta tag i mig sjalv och mina sondagar och vara mer produktiv an nagonsin. Jag ska utnamna den till min plugg dag #1 och jag ska kanna mig nojd nar jag kryper ner i sangen for att invant den nya veckan. Kanner att det ar dags for lite andraing och varfor inte borja i den har anden?

Hoppas er helg har varit topp och att ni ar mer produktiva an jag.

Puss och kram! 

 

Kommentarer
Postat av: carin lindman

Hejsan svejsan kan inte påstå att jag har gjort något speciellt denna helg som jag har varit ledig, det har varit en jobbig vecka och jag har bara slappat hela helgen. Jag tycker nog att måndagar är värre än söndagar men när väl måndagen har gått så går hela veckan snabbt. Jag längtar till den 20.8 för då åker mamma och jag till Malmö till söndagen så det blir en liten semester och det ska bli kul eftersom jag inte har varit där sedan jag blev sjuk och det är trot eller ej men två år sedan.hoppas att du mår bra och kommer i gång till nästa vecka.

kram från din enda faster

2008-08-10 @ 19:04:42
Postat av: Görang

Hallau pau er!!

Det finns inga "dåliga" dagar, det är bara ursäkter för att man inte pallar med något eller att man har skjutit upp något som t.ex söndagen är den sista dagen att ta tag i denna smått försenade detalj i ens liv som man verkligen INTE har lust att göra!!!??

Har jag fel eller!!??

Jag har ju aldrig sådana saker, dvs. måste saker, så jag vet ju inte, men jag kan tänka mig att det kan ligga till så!!??

El Prof.

2008-08-10 @ 22:49:36
Postat av: carin lindman

Jag vet att det inte finns några dåliga dagar men jag håller med jossan att ibland är söndagar jobbiga kanske inte för alla men för vissa eller hur? vi kanske latar oss för mycket ibland (skatta inte nu) men jag tycker att vi får göra det efterso vi inte har så mycket måsten som man hade när barnen var små eller! Jossan du får faktiskt känna att du helt enkelt bara inte gör någonting någon dag jag håller med dig fullständigt på detta så det så. Tids nog får du dessa alla måsten som blir där efter. Rätta mig om jag har fel.

kram från din enda faster

2008-08-10 @ 23:20:08
Postat av: Jossan

Goran: Maste nog anda ga ifran det du sager. Visst tycker jag att det finns daliga dagar aven om majoriteten faktiskt kan klassas som en bra bra med lata inslag. Som du sager ar val sondagar den dagen dit allt skjuts upp och sedan inte gors och det ar darfor den inte gillas. Det kanjag halla med om aven om jag fortfarande star fast vid min aksikt!



Carin: Tack va snallt av dig! Japp, som sagt sa blev sondagen ganska slapp aven om jag lyckades fa en del grejor gjorda. Jag gjorde dem lugnt och sakert! Harligt att nihar slappat i helgen ocksa, och visst ar det skont att inte ha nagra maste aven om jag ALLTID har nagot!



kram pa er!

2008-08-11 @ 15:41:29
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Mumin

...haa...just you wait El Diva...you don't have a clue what Sunday bloody Sunday really stands for, until you enter the work/marriage with children stage in your life...then you may lament and complain ALL you want...but until then..oh well...

..so until then hurry slowly my friend...



...and My and Carin...do save a seat for me on the train...please..please...



Millebaci.

2008-08-11 @ 17:23:40
Postat av: Görang

Man behöver verkligrn inte spara en massa saker till söndagen, eller rättare sagt är det omöjligt att göra det då man har familj och det gäller att ha tydlig och klar struktur på ALLA dagar i veckan!

Jag tror inte att jag hade samma inställning innan jag träffade Lotta och skaffade barn!!??

Chipens!

2008-08-12 @ 20:20:27
Postat av: mormor

Vad då måsten, det kan vara ganska bra med en liten mängd måsten speciellt när man haft en bloddy Sunday

och allt är urtrist.

För mig är nästan alla söndagar trista och som regel ensamna, ingenting händer.(då gäller tvåsamhet). Sen kommer måndagen, då även en senior som jag får ta del av livet, då är det skönt att ha några måsten att göra. Måsten har fått en dålig klang, tycker jag, att ha lite måsten är att leva (tillhör livet. Fortsätt att slappa men glöm inte dina måsten.



Kram

från(nattugglan)mormor

2008-08-12 @ 22:56:27
Postat av: Jessica

Jag älskar söndagar! Söndagsfilm och somna i soffan ;) puss puss

2008-08-15 @ 19:06:48

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0