Skatteverket!

Trevlig dag igar. Inkasserade lite pengar och det ar ju alltid valkommet. Forst fran Unique bloggen vilket kanns kul da jag gillar den, men det andra var lite mer difust. 2 brev fran skatteverket hade kommit dar det stod prio 1 brev. Klart att man blir lite orolig att nagot ar fel.

I det ena var det simply en redogorelse for mitt skettear 07. Vad jag hade betalat, vad jag inte hade betalat, vilka skatter som hade fatt mina slantar osv. Jatte kul verkligen. For jag vill ju garna ha en redogorelse pa vart 30% av mitt slit gar. Nej tack, da lever jag hellre i ett slags morker och lassas som ingenting. Det positiva med det hela var att det andra brevet inneholl vad som forst sag ut att vara en check. Pa den stod det betalning fran mitt skattekonto. Que? Och vad i hela fridens namn betyder det? Ska jag veta sant har? Kande mig aningens dum da jag plotsligt kom pa att det saklart handlade om skatteaterbaring. Duh! Hur korkad far man vara?

Anyway, jag fick alltsa inkassera pengar x2 igar och samre saker kan ju handa. Idag ska det firas med solning, fika och Gossip Girl. Eftersom jag ar sa busy i skolan har jag inte sett ett enda avsnitt pa den serien. Det handlar om ett gang overklass ungdomar har pa Upper East Side i New York. Smaskigt va? Det ar en serie jag velat se lange da den ar super poppis over allt, men jag har helt enkelt inte haft tid. Speciellt inte med kvallsklasser som "kommer i vagen". Gulliga A har laddat ner bada sasongerna till mig sa jag kan tanka mig att kolla ett avsnitt eller 2 i eftermiddag. Far se om han later mig se den, kanner att han inte ar sa lockad :)

Kram kram

 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Jossan. Det är ett tag sen jag skrev på din blogg.

Måste bara påpeka, att aldrig slarva med skatter, för då kanske du så småningom hamnar där Mumin nu befinner sig, o det är inte roligt. Hon kommer säkert att komentera det också.

Det är väldigt trevligt att se att mormor är på allerten igen.

När ska vi få se en bild på din nya vän.Som du vet är vi jätte nyfikna.

Kramar o vi hörs igen.

2008-08-16 @ 18:44:29
Postat av: Liza

Men herre jesssus. Stäng av telefonen, lås dörren och dra ner rullgardinen och njut. Jag och Emily är lite kära i Gossip Girl.



Älskar dig!

2008-08-16 @ 20:47:01
URL: http://entvatankar.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej farmor! Inte behover du be om ursakt, jag vet att du har varit sjuk, det ar bara kul att du ar "tillbaka"!

Klart jag inte slarvar med skatter, det har jag alltid varit noga med. Men tack for tipset! Bild pa A kanske kommer om ett tag. Aven om jag inte lagger upp bilder pa alla mina vanner sa ska jag fraga.



Liza: Aaa jag har ju hort att den ska vara asbra. Att jag inte har sett den tidigare. Ska verkligen fa A pa min sida och klamma minst ett avsnitt! Alskar dig!

2008-08-16 @ 21:06:21
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hmm, Gossip är det även för en mamma?

Kanske något att titta på en söndagseftermiddag i det gråregniga vädret och dagen efter kräftskiva!

Puss!

2008-08-17 @ 13:45:00
Postat av: mormor

Hej Josse!

Har inget att kommentera ville bara påpeka att det är tur att bloggen finns när det är regningt och trist.

Jo, förresten(en liten pekpinne) prata inte för mycket om pengar på detta forum.

Kramar

2008-08-17 @ 16:24:57
Postat av: Farmor

Heja mormor.Håller med om det sista,för det händer väldigt mycket skumt.

Här har det regnat hela dagen o det är trist, fast det är tur att det är olymiska spel att titta på.Det går som vanligt dåligt fördom flesta svenskarna,tyvärr.

Vi hörs igen.

2008-08-17 @ 18:27:43

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0