One down, one to go!

Den har midtermsperioden tar aldrig slut. Men har sista provet om en ca 2 timmar, tack gode gud. Har haft prov i allt nar jag ar klar:
Managerial Accounting- gick mycket battre an forvantat. Kommer precis darifran nu.
Sociologi- en inlamning, ett quiz och en essay. Allt gick valdigt bra utom essayn som jag inte har skrivit an. Det ar den jaghar kvar.
Oral Communication- mina tal flyter pa som de ska och min larare sager att jag ar en excellent speaker och att han alltid gillar mina tal.
Psykologi- Far tillbaka inlamningsuppgiften ikvall sa an sa lange kan min good strike gar snett. Hall tummarna!
Computer- Gick ganska bra det med. Inte topp men battre an de flesta sa det maste jag nog vara nojd med anda. Och for att tillagga (jag vet att nagot kommer att gnalla pa det i alla fall): nej jag jamfor mig inte med alla andra, inte med nagon faktiskt. Jag utgar helt och hallet fran mig sjalv och gor alltid sa gott jag kan. Mer an sa kan jag ju inte gora. Men nar lararen lagger upp en kurva pa datorn sa kan man anda se hur klassen presterade och darfor jamfor jag mig med de andra. Speciellt nar det inte gick riktigt sa bra som jag kanske skulle ha velat. Men det ar val livet antar jag. Man kanske inte kan vara pa topp jamt, aven om jag skulle vilja.

Men om ni tror att det ska lugna ner sig nu sa tror ni fel. Har kampar vi pa som vanligt och ar det inte ett midterm sa ar det annu en vanlig, slitsam vecka.

Ska hamta upp min Iphone idag ocksa sa nasta inlagg kommer garanterat att komma fran den. Hej sa lange!

Kommentarer
Postat av: Görang

Härligt, grattia so far!!

Som jag brukar säga, det kostar att ligga på topp och alla vet ju (hoppas jag?) att mest pengar när man dör INTE betyder att man "vunnit", eller har jag fel!!??

Jag fick en annan telefon, men är glad ändå!!

Göran

2008-08-21 @ 18:00:31
Postat av: Görang

Har du varit inne och kollat min blogg!!??

Dom har kommit nu!!

2008-08-21 @ 19:07:03
Postat av: Jossan

Du har sa ratt. Tycker inte heller att pengar betyder framgang. Det betyder ju verkligen inte lycka. Nog for att det underlattar att ha sa ar det inget jag kanneratt jag stressar om. Att vinna gar att tolkas pa manga satt men jag om jag far ta mig friheten att tolka det du menar (vilket jag haller med om) sa ar det val att ha en underbar familj omkring sig, hogt varderade minnen och forhoppningsvis halsan i behall. Det ar vad som betyder nagot!



Nope har inte kollar. far gora det nu. vill inte gora ett inlagg pa min blogg eftersom jag vill att det forsta ska vara fran iphonen. ska klura ut hur det fungerar bara :)



kram

2008-08-21 @ 20:26:42
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: Peter

Hej skarping,

Du är verkligen duktig som klarar allt så bra. Det är inga lätta uppgifter på den nivån du pluggar. Det får du inte glömma när du "ger dig själv betyg" vid sidan om de du faktiskt får från skolan. Du är högpresterande och sätter naturligtvis dina egna krav också men ge dig själv beröm emellanåt också. Det gör vi andra i alla fall och är väldigt stolta.

Och att du kan prata för varan det visste vi förstås sedan länge ;-)

Kram

Peter

2008-08-21 @ 22:24:39
Postat av: Görang

Håller till fullo med föregående talare!!!

Vi som vet hur hennes föräldrar är, vet att hon har "lite" att brås på beträffande prestationer!!!

Så att dina krav är höga är mer än förståeliga...

Fast nu är det ju dig och ditt liv vi pratar om, inte de förlegna gamlingarna!!!

Aj aj, vad dessa kommentarer kommer att svida och jag vet att jag kommer få igen dem, med ränta, fast det var det värt... Det är lite roligt att vara på offensiven, försvar är ibland tråkigt, eller hur!!??

Go natt, min skatt!! (Diva alltså!!)

2008-08-21 @ 22:57:10
Postat av: Mumin

...just a comment on names..referring back to your blog a few days ago...how about gwen Stefanis latest childs name...Zooma Nester Rock...at least it sounded like that when I cought the tail end of it on the radio this morning...

...wonder how he'll do in his future school life...

..but for now..congrats are the rule for the day..to you El Diva..keep it up...



Joy!

2008-08-22 @ 15:02:17
Postat av: Jossan

Peter: Tack snalla for de fina orden. Det varmer gott och hora att ni ar stolta. Som du sager ar jag valdigt dalig pa att beromma mig sjalv och det ar nagot jag maste jobba pa. NOg for att det ar en bra motivator (kan man saga sa?) sa ar det ju inte sa kul att aldrig vara nojd. Haha ja prata infor folk ar inte nagot jag har problem med, pa gott och pa ont :) hoppas bara att det gagnar mig en dag!

Kram och tack!



Goran: Tack snalla. Jag vet att mammas och pappas utbildningsnivaer kanske inte ar hogskolenivaer men se da till dit de har kommit och forundras. Bada presterar fantastiskt bra och sitter pa skitbra jobb. Inte illa om ni fragar mig, sa det ar nog snarare det som motiverar mig. Den typen av motivation de maste ha ar nog det jag har arvt. Jag har bara anvant min till andra saker.

Haha gamling kan du vara sjalv. Men jag haller med :)



Ha en toppen helg favvo farbror! Kram



Mumin: Wow didn't know that. Poor him, I wouldn't like a name like that. Sounds like he's from another planet.

Thanx, I'll try to keep it up! Love!

2008-08-22 @ 16:42:06
URL: http://diamante.blogg.se/
Postat av: mormor

Josse!

Nu måste även jag få ge dig beröm. Jag kan inget annat än hålla med alla övriga. Du är fantastisk som förutom kompisar,partyande,kärlekar ändå hinner med att plugga som du gör med de goda resultat.

Hur mycket beröm vi än ger dig så är du dig själv närmast (så träna på att berömma dig själv som Peter säger). Vi står bakom dig.

Fasligt vad mycket kramar du får men jag kan inte komma med något annat nu

Så kram på dig



2008-08-22 @ 18:10:16
Postat av: Görang

El Diva!!

Jag sa inte något nedvärderande om dina föräldrar, bara för att klargöra saker och ting, bara att de har oändligt höga krav på sig själva och ibland även oss i omkretsen...

mormor, El Diva har extremt bra läshuvud och behöver inte plugga lika mycket som en gammal såskopp som mig, även om hon såklart måste plugga duktigt mycket ändå!!!

Snälla Diva, ta nu inte detta negativt!!!!!!



Favvo farbrorn! (elller inte!?)

2008-08-22 @ 22:28:49
Postat av: Jossan

Haha nejda kara farbror, inte tar jag det negativt... tvartom. Jag blir overvaldigad av alla fina ord. Och visst kanske det ar sa att jag har vissa grejer lite enklare, jag har ju nastan fotografiskt minne nar det galler text sa det sa ju as bra! klart att jag maste plugga pa anda och inget kommer ju latt, men som vi sagt sa kanske jag ska bli snallare mot mig sjalv.



kram och tack mormor och favvor farbror (saklart!)

2008-08-23 @ 17:08:39
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0