Lurendrejeri!

Igar var en intressant dag. Jag var namligen pa en massa lagenhetsvisningar downtown, i Financial District. For er som inte ar sa insatta sa kan jag beratta att FD ar omradet langst ner pa Manhattan, dar bland annat World Trade Center byggnadena sotd och dar Wall street ligger. Ett business omrade for manniskor inom finance och ekonomi. Eftersom jag ar ingetdera eller vill bo i ett affarsomrade var lageneheterna inte aktuella. Jatte fina enheter i jatte fina byggnader, men hur kul ar det att bo i ett omrade som inte har barer, butiker, affarer eller folk (efter kl 6 pa kvallen)???
Nej tack, inte for mig.

Det positiva var dock att jag hade A med mig som ganska nyligen sjalv varit pa lagenhetsjakt sa han kan det mesta. Han vet hur man ska reagera, hur man inte ska agera, vad man ska saga, vad man ska fraga och hur man ska bete sig. Jatte stor hjalp for lilla mig som inte alls visste nagot. Nu har jag fatt lite mer kott pa benen och kanner att jakten bara har borjat. En sak jag verkligen larde mig igar var att man inte ska lita pa bilder i annonser. De ar ALLTID missvisande och du blir latt besviken. Nu var det inte hela varlden eftersom det var flera omkringliggande faktorer som inte stamde, men man ska nog inte ha for hoga forhoppningar nar man ska leta.

Jag ar som sagt inte sa jatte ledsen da jag kanner att jag bara har borjat. Vem vet, snart kanske jag rapporterar om en ny lya. Hall garna tummarna! 
 
Jag ar lycklig och mar underbart bra!
Kram pa er!  

Kommentarer
Postat av: carin lindman

Hejsan hoppsan, jag bara undrar tänker du bosätta sig over there eller? Jag förstår om du vill ha en lägenhet så att du får rå dig själv, iblad behöver man det eller hur. Vet du att det är 08.08.08 i dag så jag har hört att i stockholm är det alla möjliga jippon i stan på stureplan bl,annat ska dom ha dans utanför och sedan är det massa andra ställen som du bara betalar 8:- innom en viss tid. Bussarna flaggar och det är tydligen alldeles speciellt överallt kul eller hur. Jag har börjat jobba efter min semester och det är inget roligt alls. Pratade med din mamma när jag var och gjorde mina naglar som vanligt och hörde att hon kommer över. Jag tycker att det är kul att du mår bra och håller tummarna för dig i alla lägen det vet du.

Kram på dig och ha kul

din enda faster

2008-08-08 @ 20:03:42
Postat av: kusse malin

Tjaba tjena hallå!! Jag håller med föregående talare, ska usa bli din nya adress. Fast jag tror att lilla sverige är för litet för dig, du ska ut i världen och sprida kunskap och glädje. =)



Jaha, nu har jag jobbat en vecka, tillbaka efter mammaledighet.

känns rätt ok eftersom det bara regnar. Regn så långt ögat kan nå.

Elias har börjat på dagis, går jätte bra.

Han vill aldrig gå hem, han blir jätte arg när Jerry kommer.



Hoppas att du hittar en lägenhet som du känner att du kommer trivas med.



Hur är hyrorna over there!!

Är det för dyrt med en tvåa, så att man måste ta en etta för att kunna leva ngt hyffsat.



Hoppas att du och dina kompisar tar ett parti yatzy, tror det blir bättre efter ett glas vin =)



Nu ska vi lägga Thea, det kan ta lite tid.



Massor med kramar

2008-08-08 @ 20:20:37
Postat av: Mamma

Hej hej, skönt att du har A med dig på visningarna.

Förstår att inte Financal Districtet inte är rätt för dig. Stänger kl. 18??? låter inte som Manhattan och staden som lever 24 timmar om dygnet. Nä det är nog bra att hitta något lägre upp. Lyckat till på jakten!

Kram!

2008-08-09 @ 14:18:43
Postat av: carin lindman

Glömde fråga om godiset var ok.Lycka till med yatzyt med dina vänner.

kram din enda faster

2008-08-09 @ 15:05:29
Postat av: Jossan

Carin: Godiset och spelen var perfekt! Tack!

Tankte inte pa att det var 080808 men det var ju himla kul. folk far ju for sig att fira nastan vad som helst men det ar ju himla kul. betraffande din fraga sa ja, jag tankte nog bosatta mig har. jag ska ju vara har i minst 3 ar till sa efter det vet jag ju saklart inte, men det ar inte omojligt att jag stannar. Det ar manga som har borjat jobba och jag forstar att det ar segt. Japp jag mar toppen och det ska bli kul att hon kommer. Kram pa dig och tack for tummhallningen!

Malin: Hej hopp! Kul med dagis for elias. battre det an att han inte trivs :) lycka till pa jobbet da... men du ar ju bast!

Hyrorna kan vara helt galna men jag ska flytta ihop med en van sa vi maste ha varsitt rum. forsoker ju leta stalle med ok hyra men det ar svart!

yatzyt ar redan valdigt val anvant bade till vin och utan, men det ar ju klart roligare med ett glas rose i handen!

krama barnen fran mig~ och en stor till dig!

kram!

mamma: haha naa det har du ratt i, men hela manhattan kan ju inte alltid vara igang! pa't igen bara!

puss

2008-08-09 @ 16:11:22
URL: http://diamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0