West Village...

är var jag har hängt idag... Lovely. Mötte upp S på Union Square och fick njuta av en härlig lunch på en uteserverings terass i solen. Det var underbart. Om jag var tvungen att välja en favvo plats på hela Manhattan så skulle jag välja Union Square, varje dag i veckan hela året om alla gånger. Vekligen! Dit ska jag ta alla som kommer hit och hälsar på. Kanske till och med tar er andra läasre dit med bilder och dyl. Vi får la se.

Sen prommenerade vi till West Village, shoppade, fikade och hade en underbar dag. Usch vad jag inte vill att hon ska åka tillbaka till San Diego där hon pluggar. Om jag fick önska mig ett drömscenario så skulle jag vilja att hon stannade och att vi kunde bo tillsammans. Men men nu när det inte är så, så gäller det att njuta av den tid vi har tillsammans. 

Nu sitter vi i en väns lya i Brooklyn, dricker vin och snackar skit. Fan vad jag har det bra just nu. Bli förmodligen en övernattning här och en härlig dag tillsammans imorgon också. Nice!

Nope, nu väntar en nyöppnad flaska vin, en skål glass, en film och bakgrundsmusik.... got to go my friends... plikten kallar!

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Göran

Ja, det är bra att du vet att du har det bra, men frågan är om du vet hur bra?
Jag ska inte älta och jag menar inget ont, men som tidigare student minns jag hur det var och inte hade varken jag eller Lotta den möjlighet till "lyx" som du har med fikor, restaurantbesök och all shopping (jag vet att man inte alltid handlar). Jag är övertygad om att du slitit ont för att få ihop pengar och så, men du måste förstå att man blir lite avundsjuk på ditt liv, för det låter ju inte som att du direkt är en stackars student som sitter nätterna i ända med plugg i ett litet studentrum på ett korridorboende i någon studentförening och lever på nudlar och pasta?
Så, nu har jag varit taskig nog!
Jag unnar dig allt det du har och lite till och hoppas att du får många goda kontakter i N.Y och stannar där så vi får möjligheten att komma och visita dig.
Farbror G

2008-04-04 @ 07:33:29
Postat av: carin lindman

Jag vet inte om jag tycker att du ska stanna men det är klart att om det blir så och du får en egen lägenhet så att vi kan komma och hälsa på dig så är det ju inte fel. Du måste visa bilder från det där stället jag kan tänka mig att det är jättemysigt. Nu ska jag snart gå och jbba. a en bra dag och trevlig helg.
puss och kram
din enda faster

2008-04-04 @ 13:56:40
Postat av: Mumin

...you can all thank the Swedish school system for Josses mysiga NY stay.She is heads and feet above many a student...who comes from school systems not as advanced as yours...Americas has gone sadly down hill the last 2o years...and is still on a slippery downward spiral...not to take anything away from your brainy side Josse...but you know what I am taking about...right...by the way, why did you not choose to go to San Diego like your friend????...could you transer in a year or two???
Mia,the dogs and myself also took advantage of the sunny,yet very windy(here by the ocean) day and had a lovely long playtime in the park...and we met a dog like Smillan...who was one year old, but the current people had had her only 3 days, as they had gotten her from a rescue society...
and now "bulla baking"...yum..

2008-04-04 @ 17:15:15
Postat av: Göran

It´s a bit strange that the American schoolsystem, according to Solveig, is so weak. You would like to think that America, as the capital of the world economy, was among the top three or something like that anyway, wouldn´t you?
One should perhaps consider a move? Neeeh, I don´t think so.
Bulla-baking sounds lovely!
Lotta and Lovisa is in "town" shopping, Jakob is "working" at a school-disco for the younger kids in his school and me Saga and Smillan are at home and we have been out in the garden, working!!
Well, Smillan was running away with a lot of branches(grenar) instead of helping, no food for her to night!
Bye!

2008-04-04 @ 18:08:40
Postat av: mumin ...igen

...I will elaborte on the American school system on your blog Professor, what it was, where it went wrong, how it happened...and where it's heading...

..bullarna on the other hand came out superb..good team work with Mia as my helper...and after sending the spoils hither and yon, I am left with just 12 bullar...but that' the fun thing..to share the goodness...

2008-04-04 @ 21:15:48
Postat av: Göran

Solveig, you meen between the two of you? (bullarna?)
So Mrs Nowsitall, with your personality and background, one might think that you should have done something about that, the American schoolsystem I meen!? So why haven´t you?
Goran

2008-04-05 @ 06:30:54
Postat av: Soffi

Hej sötnos! Jag har precis läst din blog, du skriver väldigt mysigt och intressant måste jag säga! Jag saknar dig! Hade varit kul om du var här med mig nu. Sitter och pluggar till en exam imorgon, medan mina roomies är och kollar på Kanye West, kan det bli värre!

Saknar dig!!!!

Pussar

2008-04-21 @ 08:16:03

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0