Träning till tusen!

Det blev mycket riktigt som jag förutspådde. Vince tränade skiten ut mig och jag har ont i kroppen. Kännde redan i bastun efteråt att det stramade lite i låren. Men som jag också visste så känns det alltid lika bra när man kliver ut från gymmet då man vet att man har gjort något bra för sig själv. Ska tillbaka imorgon för ett lite lugnare pass. Det vill säga om jag tar mig ur sängen och kan röra mina spagetti armar.

Här kommer min topp 5 lista på saker att tänka på när man tränar, speciellt så här inför beach 2008:

1. Starta lugnt! Du vill inte gå ut för hårt i början då det är lätt att man tröttnar och slutar träna. Ge dina muskler en chans att komma ikapp vad din hjärna vill.

2. Sätt upp nåbara mål. Om du sätter upp orimliga mål kommer du förmodligen aldrig att komma dit och lägger då av. Men sätt gärna inte upp för lätta mål, du vill ha något som motiverar dig.

3. Belöning! Det är viktigt att belöna sig själv efter varje träning (nej jag menar inte med godsaker). För mig är bara tanken på att få sätta mig i bastun efter träningspasset motivation nog.

4Välj en dag då du unnar dig vad du vill. Lördagsgodis är en utmärkt term så länge det inte går till överdrift (typ chokladtårta till frukost)

5. Variation! För att inte tröttna på träningen är det viktigt att variera sig. Du kan ta en powerwalk, jogga i skogen, simma, träna på gym, ta en dansklass, prommenera med vänner mm. Och glöm inte den dolda vardagsmotionen (trappor istället för hiss, gå istället för buss)
 
Det här är säkert saker som många vet om men ibland så behöver man kanske en påminnelse. Vi kan tillsammans bli mer hälsosamma och må bättre. Om ni vill så kan vi starta en träningsdagbok eller logg här på bloggen som vi alla kan ta del av och på så sätt motiveras av varandra. Get back to me with your thoughts!

Kram och kyss!




Kommentarer
Postat av: Göran

Jag tror att jag förstår, Beach 2008!!!??
Man börjar träningen med att vänja sig med ett par glas vin eller öl så att musklerna hinner i kapp hjärnan, som gärna vill ha många fler öl redan från början!
Nåbara mål? Vad sägs om en baginbox eller en back bira på en kväll, är det nåbart?
Så till belöningen, en single malt eller två är en hyfsad belöning!
Nån dag kan man byta märke på all dryck, för variationens skull (helt rätt Jossan!).
Och så var det det där med smygandet, kan det vara ok om man tar sig en liten djävel mellan träningarna?

2008-04-30 @ 07:27:07
Postat av: Kerstin

Nå bara mål... kan man få flytta fram det till Beach 2009?? Känns lite tajt med tiden, i sommar får jag väl stå i vassen.
Kram från K

2008-04-30 @ 10:54:33
Postat av: Kerstin

Det blir lite konstig svenska ibland, ska så klart vara nåbara mål, och inte nakna.
Kerstin

2008-04-30 @ 13:00:43
Postat av: Jossan

Goran: Hahaha jag gillar dina tips battre an mina :) Tack ska du ha!

Kerstin: Vada inte nakna? Det trodde jag att alla vill na? :) Och inte ska nagon sta i vassen (det finns val inte ens nagon vass pa landet?) kram

2008-04-30 @ 13:39:53
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Mamma

Ja, tänk att våren bara dyker upp utan förvarning.....hinner ju inte förbereda mig för lättare klädsel och beachen...... Känns som detta händer varje år, konstigt är det. Puss!

2008-04-30 @ 14:02:32
Postat av: Marianne & Kjell

Kan tänka mej att din positiva syn på träning och rörelse i allmänhet blir till en stimulans för många. Själv har jag softat hos frisören och ordnat kort-kort till beachen. Inte så snyggt kanske, men skönt och praktiskt. Marianne och några likasinnade "tantaloror" har varit till Stockholms Slott och hyllat Kungen på födelsedagen. Valborgsmässoaftonen firar vi tillsammans med ett grannpar i huset ombord på Vikinglines "Cinderella". Vi får ju stup i ett gratis utsides A-hytter, så vi betalar bara för mat och dryck. Med trevlig underhållning därtill brukar det bli en skön avkoppling. Vi önskar dej en riktigt trevlig helg oxå. Kjell

2008-04-30 @ 15:36:21

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0