Kandisspan och kaffepaus...

Idag har dagen varit sadar slappt skon och timmarna har gatt pa utan att jag riktigt har reagerat. Hade tidiga klasser imorse och det var forvanansvart tufft att kliva upp, men upp tog jag mig. Nu nar jag har fatt gora mitt egna schema har jag sett till att fa sluta tidigt, sa vid lunchtid tog jag mer ner till Soho och at en latt lunch, foljt av fonster shopping langs Brodway upp till Union Square. Dar parkerade jag mig pa en bank med min bok i ena handen och en Starbuck's Java Chip light Frappuchino i den andra. Sen satt jag dar i nastan 2 timmar.Det blev inte sa mycket lasande av boken dock, da det inte finns nagot jag alskar sa mycket som att titta pa folk. Som mamma brukar saga "det finns verkligen en av varje sort". Harligt hur folk kryper ur sina skal pa varen och sommaren.

Just det, horde forresten att det hade snoat hemma. Maste medge att det drar lite i smilbanden.

Medan jag satt dar pa min bank, skotte mitt och var allmant oskyldig sa far jag uppleva ett "stort" kandisspan. Vem gar forbi om inte Tyra Banks och henns crew. Hon har ju en talk show som tydligen har flyttat till New York City och erbjuder gratis publik platser. Jag var snabb pa telefonen och ringde S, och vi ska forsoka boka in ett datum for att ga pa showen. Det kan nog bli lite skoj.

Nu sitter jag i skolan igen och ska snart ha kvallsklass.  Lugna puckar pa det!


Kommentarer
Postat av: Mumin

...you sitting on your park bench,people peeping,brought back more fond memories from my Paris days...people watching while sitting at any of the many outdoor cafes....although not so many kändisar passed by,for sure...only NY is NY after all...

2008-04-10 @ 03:46:49
Postat av: emily

Åh så underbart mysigt det där lät. Bara sitta och titta på människor, en av det bästa och mest rogivande saker som finns :)
Kram på dig (emily, Lizas kompis;))

2008-04-10 @ 13:30:51
URL: http://emslo.blogg.se
Postat av: Jessica

Tog en lång stund för mig att förstå varför du gick in på en bank och satt där i 2 timmar, förstod liksom inte riktigt det roliga.. men men bankerna kanske är jätteroliga i New York, vem vet? och hur konstigt är det inte att Tyra och hennes crew bara går förbi där på banken.. Sen när jag förstod att det faktiskt handlade om en bänk så stämde allting plötsligt så mycket bättre ;) fast det där med Tyra är fortfarande otroligt
puss!

2008-04-12 @ 20:28:00

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0