Finally...

Okej, pust, stön och stånk.. Nu äntligen har jag 2 min till övers för ett litet blogg inlägg. Min dag har egentligen inte alls varit fullspäckad på något vis men jag har ändå lixom varit på spång. Har i alla fall hunnit med att träffa 3 vänner som jag inte sett på länge, motionerat passionerat (!) och dragit igång ett nytt litet livsprojekt. Det är inte något jag känner att jag kan avslöja mycket mer om just nu men om allt går som det ska så hoppas jag på att presentera en ny sak för er om några veckor. Stay tuned säger jag bara.

Vecka nummer två startade ganska lungt med en inställd klass. Ganska skönt om ni frågar mig. Det gjorde att jag fick tid till att hjälpa A att packa. Hon och K åkter nämligen till Sverige i några veckor och var ute i sista sekunden. Fasiken vad jag kommer att sakna dem. Det är tjejerna som jag har bott hos sen i tordags. Lärde känns dem i onsdags och nu är de mina nya bästa vänner. Det är inte ofta man känner att det klickar på det här sättet men när det väl händer gäller det att vårda det hårt. A big shout out to you girls!

Under min så spännande joggingtur i CP ser jag plötsligt en ganska stor folksamling nedanför trappan till the Met (Metropolitan Museum of Art) och vad sker om inte en inspelning. Det är såklart nya it-serien Gossip Girl som filmar nya avsnitt. För er som kanske inte är så insatta så är det en tv serie om överklass ungdomar på Upper East Side här i New York. Ett nytt SATC med minst lika snygga skådisar och klädkreationer. Check it out.

Här kommer lite bilder från helgen som gått:

image128

Alice och SofiaNikki Beach

image129

image130

De 3 musketörerna...

image131

Härlig utomhus fika på underbara Union Square

image132

Okej, den här bjuder jag på...

image133

Middag på Sea

image134

My girls. Från vänster: Klara, Alice och Sofia

Kommentarer
Postat av: Mumin

...always good to hook up with old friends..hey, maybe you can do them a favor by staying at their flat while they are gone...watering plants and taking in mail etc. etc....never good to leave a place "wind för våg" while one goes away...

...you know the oddest thing about our area up here in the North...almost no outside cafes...and it really fries me...that's a lot of frying since 1964...grump, grump...

...oh by the way, I have come up with a new acronym
for you...DIVA.."Dancer in V Avenue"..

2008-04-08 @ 04:48:37
Postat av: mumin ...igen

....you look most delicious in your tan..
signing off as "envy"

2008-04-08 @ 04:51:44
Postat av: Kerstin

Va kul att få se dig till midsommar, jag har beställt vackert väder tills dess ( ialla fall över Väddö) Vad pratar vi för srpåk när vi ses, svengelska..kanske
Kram från K

2008-04-08 @ 08:54:02
Postat av: Jossan

Mumin: My deapest thanks to you. I always feel better with a tan, but then again who doesn't, right? I did talk to then about the apartment, so we'll see. Get back to you on that, and also around what time I'll be arriving in Boston in Thursday.
Kerstin: Haha jag vet inte riktigt. Tror att det svenska spraket i alla fall sitter kvar i skrift sa vi far val ha en stum midsommar, bara skriva lappar tillvarandra. Annars kommer jag nog att rulla lite extra pa alla "R"... lite dolph lundgren/victoria silvstedt :)

2008-04-08 @ 14:35:36
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Mumin

...just let me know when and where, so we can meet your bus...by the way are you any good at gardening???....

2008-04-08 @ 20:11:03
Postat av: Jossan

Well, I wouldn't say good, but my mom and aunt are almost experts so I think I might know more than I know after all these years :D Why?

2008-04-08 @ 23:13:00
URL: http://diamante.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0