Avslappnad eller tankspridd?

Det far nog bli dagens fraga! Drar mig inte for att saga det igen; vi har sommar varme har i stor stan och jag trivs som fisken i vattnet. Skulle faktiskt inte tacka nej till ett litet dopp. Vet bara inte var...

Var i alla fall ute pa en langkorare idag och tankte for mig sjalv att jag skulle gora den annu langre sa att jag darfor skulle fa vara ute lite till. 1 timme blev 2 timmar som tillslut nastan blev 3 (snacka om att mina fotter ar trotta nu). Kom hem, satte pa datorn, drack 20 liter vatten (ni skulle sett mig klunka) och fick ett samtal fran min kara mor. Vid det har laget var jag sa trott/avslappnad/borta att jag inte riktigt kande mig vaken.

Mamma: Du far se till att gora ditt schema lika bra till sommaren sa att du kan aka upp till Boston lite titt som tatt.
Jag: Haha saklart, ska ta morgonklasser och kvallsklasser 3 dagar i veckan sa jag kan sola in between och resa ivag till helgerna. Smart va?
Mamma: Ja verkligen. Bra av skolan att man far valja sjalv hur man vill ha det. Himla smart..... Nar var det forresten din accountingklass skulle vara installd? (Pa tal om ingenting)
Jag: Imorse, det var ju darfor jag kom hem sa tidigt och kunde gora min runda extra lang. hade bara en morgonlektion.
Mamma: Men vilken klass ar det du har ikvall da?
Jag: Va??? Just det!!! Jag har ju f*n lektion ikvall. Hade jag totalt glomt bort. Shit, jag maste ga. Maste ju duscha och kaka. Hur f*n kunde jag glomma det.



Kommentarer
Postat av: guess who..igen..yeah..bad old Mumin...

...two mails in one day..does she never shut up...well there is an explanation..och nu skall jag ta det på Svenska så ni alla hänger med...no exuses...

...och det kommer att bliva relativt långt faktiskt..så häng med nu...jag vill inte höra klagomål från någon,så det så...

...jag satt här i mitt nystädade hus och höll på med att knyta mattor..en lång blå en som My hade vävt en gång för länge sen till Nina, som jag nu fått, men den är för lång, så jag har klipt den isär så den passar,och har nu twå härliga mattor för mitt kök..Josse kan betyga hur fina de är när hon kommer nästa gång...I love you MY...thanks...

...ok, men som jag satt där och knypplade, började tankarna vandra, ungeär som dom gör när man stryker,vilket jag gör väldigt sällan, men ni förstår sammanhanget, right..och jag började tänka på hur jag kände det när jag först kom hit till detta land...så väldigt långt hemifrån, och så olikt något jag var van vid...

...det var många nätter när jag faktiskt grät av bara längtan efter en egen familje medlem eller en kär vän hemifrån.... och på den tiden var det bara brev förbindelse som gällde,och brev tog faktiskt veckor....telefon fanns, men det var jätte dyrt, och eftersom kablarna var lagda under Atlanten,ekade det som bara den, så man knappt förstod den andra personen....men ledsen och ensam kände man sig allt ibland...hur bra allt ändå var för en här...

....så vad jag försöker få er att förstå, att hur kavat och käck och företagsam Josse än är, så är hon ändå väl ung, och långt ifrån sin familj...och ok, så det finns alla möjliga sätt dessa dagar att ha kontakt, och jag vet att både hon och ni gör det, men för Guds skull ignorera inte hennnes skriverier...hon gör ju dem för er, för att dela med sig av hennes vardag, både upp och ner dagarna,fest och mode, och allt hon skriver och fotar...hon är faktiskt jävla duktig....

....så nu mina kära släkt och vänner, många jag inte ens känner, ryck upp er...det är inte en roman som behövs,det tar jag hand om single handed, bara priset på köttfärsen, har den gått upp eller ner..eller vem kokade vad, när och var...and oh yes, let us not forget any news about Kurt....

....oj oj oj.. mina öron bränner redan...men vet ni vad det är inte mina öron som skulle brinna...
det är era...

..och nu tillbaks till mattan,måste bara få detta sagt först...

2008-04-24 @ 03:10:35
Postat av: Kerstin

Hej Josse
Vi har det också fint här hemma, solen skiner 17 plus grader och skogsbackarna är alldeles vita av vitsippor.
Vilka vårblommer finns det over there? Är det några som är likadana som här hemma?
Solveig, jag gillar det du skriver.
Kram

2008-04-24 @ 08:55:49
Postat av: Mamma

Kanon Solveig, jätte bra skrivet.
Sitter på kontoret(som är en båt) och tittar ut genomfönstret, vad ser jag! Riddarfjärden som är helt spegelblank och två fåglar simmar förbi. Stadshuset med dess krona speglar sig och når nästan ända fram till båten. Dags för dagens första möte, blir nog på akterdaäck.

2008-04-24 @ 09:08:04
Postat av: Liza

Då kan väl jag också klämma till med ett Kanon Solveig with a S ;)
Och Moster skulle vi tävla om vem som har bäst konstors läge skulle du vinna, tittar alltid ut på båten när jag åker med tåget till skolan.. =)

Jag är på väg ut på altanen för att plugga. Köpt nya skor idag så det gör inte så mycket att jag får sitta hemma och plugga istället för att va ute och promenera, eller något liknade, i solen.
Min chef ringde idag och förmodligen om allt löser sig så får jag en 25 timmar i veckan tjänst i sommar. Kan inte bli så mycket bättre.
Nu flyger det in masa djur genom altandörren så det är bäst att jag går ut nu.

Pusss på dig love!

2008-04-24 @ 13:12:03
Postat av: Pappsen

Håller med Alla föregående skrivare.. Bra Solveig. Förstår att hemlängtan o längtan efter nära o kära kommer smygandes när man minst anar :-(

Vet att jag inte varit speciellt flitig bloggare... men Skypar och Mailar henne, men skall skärpa mig och dela med mig mer till er alla.

Älskling va duktig du är med träningen:-)
Vet hur det känns, när man väl kommit igång med träningen då vill man ut hela tiden. Jag lyckades ialla fall vila 2dagar efter min menisk operation innan jag stack ut å då blev det "bara" en golf runda, men nu efter en vecka så är "gubben" i full gång igen med träningen...

Längtar tills du kommer hem så vi kan ta några rundor i spåret.


Josse, vi på jobbet är med i en tävling (www.tappa.se) mellan olika företag som går ut på att GÅ till Amsterdam, så vi är utrustade med en var sin stegräknare och just nu "snittar" jag 20143 steg om dag'n (man får omvandla all träning via en tabell till steg) Så Älskling.. jag skickar en stegräknare till dig så att vi kan få ta del av hur många steg du gör i den Stora Staden :-)

Puss & Kram
Pappa

2008-04-24 @ 15:11:35
Postat av: Peter

Många kloka ord av din Muminmamma i Boston. Att påminna oss om vad du faktiskt genomför och genomgår just nu. Det är ett stort steg inte bara pga av det fysiska avståndet vilket är lätt att glömma bort när vi kan "umgås" med dig, dina ord och tankar så lätt via cyber space. Det är stort gjort det du gör.
Många av dina jämnåriga, och vi övriga med för den delen, beundrar ditt mod att ge dig på det här äventyret. Men inte minst också ditt kurage att dela med dig av dina funderingar såväl när det regnar som värst som när solen skiner som bäst.
Kram Peter

2008-04-24 @ 16:42:53
Postat av: Jossan

Kolla Solveig! Du har fatt fart pa dem. Good job!
:D
Tack till dig! Big hugs to you!!!! Love you!
Och tack till alla som har tagit sig i kragen!
Keep up the good work!
Nu, ut i var solen!

2008-04-24 @ 17:25:16
URL: http://diamante.blogg.se
Postat av: Mumin.... igen...

....ett trefaldigt leve för alla som lyssnat...och nu hoppas jag bara att alla ni andra ocså tar er i kragen...because I am absolutely sure you do not want me to come there...

....vitsippor och skutor...oh man... även jag blir hemsjuk...but that is OK...

Thank you all...

..Oh by the way, vet inte vad som växer i Big Bad NY, men uppe här har vi bara maskrosor...men de gör en glad till sinnes med sin lysannde gula färg ändå...

...and now back to work..lunch is over...see, how easy it is to fit this in ....

2008-04-24 @ 18:07:43
Postat av: Marianne & Kjell

Hej Jossan. Tack för att du försöker få fart på oss, som inte deltar så aktivt med kommentarer. Du ska dock veta att du är flitigt läst av oss varje dag. Tack för det och ett särskilt tack till Mumin för dina roliga, kloka och tänkvärda inlägg. Låt oss berätta om hur just denna dag har varit. Efter en sval natt vaknade vi till ett flödande solsken, som snart fick upp temperaturen både utomhus och inombords. Efter sedvanligt morgonmål och tidnings-läsning tog vi bilen ut till norra djurgården. Vi åkte över Husarbron och till höger mot Fisksjöäng. Där tog vi en promenad till Laduvikens utlopp (nedanför Fiskartorpsbacken). Vid den lilla bron där brukar det på våren krylla av grodyngel, men vi var lite tidigt ute. Vi såg dock ett par vuxna grodor. Däremot fick vi se en Häger, som stod i bäcken och fiskade. Vi stog där i säkert 20 minuter och fick se denna magnifika fågel fånga 5 centimeter långa fiskar och grodor på bara 20 meters avstånd från oss. Sedan gick vi tillbaka till bilen och åkte till Stora Skuggans Värdshus, den gamla skytte-paviljongen, där vi åt en god "dagens". Sedan tog vi en promenad runt 4H-gården
och tittade på dom nyfödda lammen, den fina bebyggelsen, alla vårblommor och träden, som just ska till att slå ut. Sedan åkte vi hem och fortsatte att njuta av det vackra vårvädret på vår fina balkong. M.a.o. en ganska skön dag för ett par pensionärer. Kramar från M&K

2008-04-24 @ 22:06:29
Postat av: Kerstin

Till Thomas
Här tror man att man är så himla duktig, jag har också stegräknare och går minst 12000, helst
14000
steg om dan. Men hur gör du för att komma upp i 200000????? Undrar Kerstin

2008-04-24 @ 22:22:56
Postat av: Göran

När ni nu har hittat till Jossans blogg, kan ni väl också skänka några tankar och rader till en annan som lång hemifrån, sin kära mamma, de andra skiter jag i!!!!!
Härligt Solveig!! Snart lugnare det ner sig med allt och jag kan börja fäktas med dig igen!!!!
Bye!

2008-04-25 @ 14:48:49

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den):


Har du en blogg?:


Vad vill du säga?:


Trackback
RSS 2.0